مراسم رسمی رونمایی از وب سایت حرم چهارم اهل البیت در یاسوج برگزار شد

خبرگزاری شبستان: مراسم رسمی رونمایی از وب سایت حرم بی بی حکیمه(س) به عنوان حرم چهارم اهل البیت در یاسوج برگرار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، همایش استانی «وقف و رسانه» ظهر امروز(7دی) با حضور مدیرکل اجتماعی و شوراهای استانداری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مدیرکل سازمان تبلیغات استان، مدیر حوزه های علمیه استان، مسئولان شهرستانی اوقاف و اصحاب رسانه با تجلیل از خبرنگاران برگزیده هفته وقف در یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

 

در این همایش که اصحاب رسانه استان کهگیلویه وبویراحمد حضور داشتند، از 5 خبرنگار فعال در عرصه ترویج فرهنگ وقف تجلیل شد.


بنابراین گزارش؛ همزمان با برگزاری همایش«وقف و رسانه» مراسم رونمایی رسمی از وب سایت حرم بی بی حکیمه(س) خواهر بلافصل امام رضا(ع) به عنوان حرم چهارم اهل البیت در یاسوج برگزار شد.

 

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد کهگیلویه وبویراحمد در این زمینه، اظهار داشت: با توجه به حضور زوار کشورهای مسلمان خصوصا کشورهای حوزه خلیج فارس به شهرستان گچساران و لزوم اطلاع رسانی بقاع متبرکه به خصوص حرم بی بی حکیمه(س) راه اندازی وب سایت این امامزاده ضروری به نظر می رسید.

 

رامین چرومی گفت: از طرفی با توجه به برگزاری کنگره ملی امامزاده بی بی حکیمه(س) در استان و برگزاری جلسات متعدد با مسئولان کشوری و استانی راه اندازی این سایت می تواند گام مهمی در معرفی هرچه بهتر حرم چهارم اهل البیت در استان و کشور باشد.

 

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون(س) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم(ع) در ۸۱ کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه(س) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.


مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (س) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.


گفتنی است، کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه(س) به عنوان حرم چهارم اهل البیت دهه کرامت سال ۹۳ در فاصله روزهای ۶ الی ۱۶ شهریورماه در مرقد این امامزاده واجب التکریم یا در شهر گچساران برگزار می شود.


پایان پیام/

 

کد خبر 327475

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha