برگزاری نشست کنگره ملی بی بی حکیمه(س)با حضور استان های جنوبی

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: نشست جمع بندی نهایی کنگره ملی بی بی حکیمه(س) با حضور استان های جنوبی در حرم بی بی برگزار می شود.

کرم الله محمدپور، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، ضمن تقدیر از امین کمالوندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان، ابراز داشت: ایشان از بدو ورود به استان و بررسی مسایل اجتماعی، داشته های استان، اماکن مذهبی و اماکن عمومی فرهنگی در تلاش بود که به نوعی استان را معرفی کند.

 

محمدپور، حضور کمالوندی به عنوان مدیرکل ارشاد استان را همزمان با سلسله برنامه های هفته فرهنگ رضوی دانست و خاطرنشان کرد:این مدیر فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد نخستین بار با حضور مسئولان کشوری بحث حرم چهارم اهل البیت را در استان مطرح کرد.


این مسئول فرهنگی و مطبوعاتی عنوان کرد: بعد از پیگیری های مکرر مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان با حوزه وزارت ارشاد، شورای فرهنگ عمومی کشور و مسئولان استانی برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه(س) تصویب شد.


محمدپور گفت: در حال حاضر با پیگیری اداره کل چندین جلسه مشورتی در استان و شهرستان گچساران برگزار شد و سومین نشست این کنگره ملی امروز در جوار حرم بی بی حکیمه(س)با حضور حجت الاسلام شرف خانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور به دعوت رسمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود.

 

وی یادآور شد: در نشست نخست کنگره ملی بی بی حکیمه(س) موضوع برگزاری کنگره مطرح و در نشست دوم در فرمانداری گچساران تقسیم کار بین نهادها و سازمان ها صورت گرفت و در نهایت مسئولیت دبیرخانه کنگره به اداره کل ارشاد اسلامی استان محول شد.

 

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان این که کمیته علمی با محوریت دانشگاه آزاد واحد گچساران تشکیل شد، افزود:تاکنون در این راستا جلساتی با حضور اساتید دانشگاهی برگزار شده است.


محمدپور اظهار داشت: امروز جلسه جمع بندی نهایی و عملیاتی کردن کنگره با حضور معاونان سیاسی و امنیتی استانداری های فارس، بوشهر و کهگیلویه وبویراحمد در حرم بی بی حکیمه(س) برگزار می شود.


وی در پایان برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه(س) را کار پسندیده ای دانست و گفت: استقبال خوب مردم و چهره های علمی در برگزاری این کنگره عظیم ملی مفید و ارزنده خواهد بود.


گفتنی است، کنگره ملی بی بی حکیمه(س) به عنوان خواهر بلافصل امام رضا(ع) در فاصله روزهای 6 الی 16 شهریور سال 93 در حرم این امامزاده واجب التکریم در 80 کیلومتری شهرستان نفت خیز گچساران برگزار می شود.


پایان پیام/



 

کد خبر 331024

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha