برگزاری کنگره ملی بی ‌بی حکیمه (س) از کارهای بزرگ فرهنگی در کشور است

خبرگزاری شبستان:معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد به فرامین رهبری در سال 93 و توجه ویژه معظم ‌له به مقوله فرهنگ اشاره کرد و گفت:برگزاری کنگره ملی بی ‌بی حکیمه (س) می ‌تواند از کارهای بزرگ فرهنگی در کشور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، چهارمین نشست برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه (س) امروز (1 اردیبهشت) با حضور معاون سیاسی و امنیتی، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استاندار کهگیلویه وبویراحمد ، مدیرکل و معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرماندار گچساران و جمعی از مسئولان استانی در سالن شماره دو استانداری این استان برگزار شد.

بنابراین گزارش؛ دکتر فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: چهارمین جلسه با حضور اعضا و ارائه نقطه نظرات برگزار شد که در این راستا کمیته‌ های تبلیغات، علمی و دبیرخانه ستاد مشخص و مصوباتی برای برگزاری باشکوه کنگره پیش‌ بینی و تصویب شده است.

محمدی افزود: با توجه به فرامین رهبری در سال 93 و توجه ویژه معظم ‌له به مقوله فرهنگ، برگزاری کنگره ملی بی ‌بی حکیمه (س) می ‌تواند از کارهای بزرگ فرهنگی در کشور و استان باشد.

محمدی با بیان این که امامزاده بی ‌بی حکیمه (س) می ‌تواند نقش موثری در ترویج فرهنگ و مذهب ایفا کند، اظهار داشت: با توجه به وجود ظرفیت فراوان این امامزاده باید آن را به جامعه اسلامی به نحو شایسته و در خور شان به شیعیان معرفی کنیم.

این مسئول سیاسی و امنیتی با بیان این نکته که حرم بی ‌بی حکیمه (س) می ‌تواند به عنوان حرم چهارم اهل بیت (ع) معرفی شود، خاطرنشان کرد: باید تبلیغات در این زمینه را بیشتر کنیم تا عظمت این بارگاه به باوری عمیق تبدیل شود.

محمدی اذعان داشت: امامزاده بی ‌بی حکیمه (س) به دلیل موقعیت جغرافیایی و همجواری‌ آن با چند استان جنوبی کشور و حضور زائران زیادی از کشورهای حوزه خلیج فارس، پتانسیل معرفی آن به عنوان حرم چهارم وجود دارد.

وی با تاکید بر این که در مراسم برگزاری نخستین کنگره ملی بی ‌بی حکیمه (س) باید زمان برگزاری کنگره دوم مشخص شود، خاطرنشان کرد:تمهیدات خوبی جهت برگزاری باشکوه کنگره صورت گرفته اما به دلیل حساسیت موضوع و برگزاری هرچه باشکوه ‌تر کنگره، جلسه ‌ای با حوزه‌ های علمیه و با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی، معاون فرهنگی وزارت علوم و معاون دانشگاه آزاد کشور در این خصوص برگزار می‌ شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت مستندسازی از حرم مطهر امامزاده بی ‌بی حکیمه (س) تاکید کرد.

گفتنی است در این نشست، در خصوص برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه (س) که مهرماه ماه سال جاری در گچساران برگزار می شود، بحث و تبادل نظر شد.
پایان پیام/

کد خبر 360764

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha