صدا و سیما بهترین دانشگاه برای تبیین و ترویج احکام الهی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که بهترین دانشگاه برای تبیین و ترویج احکام الهی صدا و سیماست، از رئیس صدا و سیمای استان به علت پوشش خوب برنامه‌ ها و اخبار استان تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، جلسه کمیته برنامه ‌ریزی و ابلاغ برنامه های دستگاه های مجری برگزاری کنگره ملی بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) شامگاه دوشنبه (24 شهریور) با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس صدا و سیمای استان، فرماندار گچساران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در جوار مرقد مطهر آن حضرت برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با بیان این که وجود امامزادگان در استان ‌ها نوعی امتیاز محسوب می ‌شود، گفت: وجود بارگاه امامزاده بی بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) دختر بلافصل امام موسی کاظم (علیه السلام) که مورد احترام مردم و شیعیان است نیز امتیازی عظیم برای استان است.

حجت ‌الاسلام سید علی ‌صالح موسوی ‌اعظم افزود: در کل کشور امسال سه کنگره ملی جهت تکریم امامزادگان برگزار می ‌شود که کنگره ملی بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها)  به علت جایگاه رفیع این بقعه در بین شیعیان یکی از سه کنگره اجرایی است.

وی به حضور میهمانان از تمام نقاط کشور برای حضور در این کنگره ملی اشاره و بیان داشت: این کنگره با حضور رجال سیاسی کشور و محققان و پژوهشگران زیادی از سرتاسر ایران برگزار می شود.

این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عنوان کنگره ای که به نام حضرت بی ‌بی حکیمه(سلام الله علیها) است، خواستار برگزاری این کنگره در محل بارگاه امامزاده شد و تاکید کرد: اگر کنگره در بارگاه مطهر حضرت بی‌ بی حکیمه برگزار نشود، اثر مطلوبی نخواهد داشت.

وی با بیان این که بهترین دانشگاه برای تبیین و ترویج احکام الهی صدا و سیما است، از  رئیس صدا و سیمای استان "شبکه دنا"  به علت پوشش خوب برنامه‌ ها و اخبار استان به‌ ویژه موارد مرتبط با کنگره ملی بی‌ بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) تقدیر و تشکر کرد.

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون(سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم(علیه السلام) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه(سلام الله علیها) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای 16 و 17 مهرماه امسال با حضور میهمانان کشوری و استانی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب تکریم برگزار می شود.

پایان پیام/

کد خبر 402244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha