معرفی بی بی حکیمه (س)، هدف اصلی برگزاری کنگره ملی است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدف اصلی برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) معرفی این امامزاده به مردم ایران و کشورهای مسلمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، جلسه کمیته برنامه ‌ریزی و ابلاغ برنامه های دستگاه های مجری برگزاری کنگره ملی بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) شب گذشته (24شهریور) با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس صدا و سیمای استان، فرماندار گچساران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی  در جوار مرقد مطهر آن حضرت برگزار شد.

امین کمالوندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در نشست ابلاغ وظایف دستگاه های مجری برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) که در جوار این حرم برگزار شد، ضمن تشریح برنامه های پیشنهادی، گفت: برنامه‌ های کنگره ملی بی ‌بی حکیمه خاتون(سلام الله علیها) از صبح روز چهارشنبه 16 مهرماه با خوانش مقالات در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز و بعد از ظهر آن روز نیز تور گردشگری و دید و بازدید میهمانان از مکان ‌های گردشگری گچساران توسط شهرداری برگزار می ‌شود.

کمالوندی به بحث اسکان اشاره و با بیان این که زیرساخت مناسب جهت اسکان وجود ندارد، افزود: در بحث میهمان ‌سرا شرکت بهره‌ برداری نفت و گاز گچساران نسبت به بحث اسکان میهمانان در روز اختتامیه تمهیدات لازم را انجام دهد.

وی ساخت و پخش مستند، زیرنویس و تبلیغات توسط رادیو و تلویزیون استان را از دیگر موارد پیشنهادی به عنوان مصوبات جلسه عنوان و بیان داشت: صدا و سیمای استان نسبت به برگزاری نشست ‌ها و میزگردها به سبک دهه ولایت با دعوت از کارشناسان و نخبگان اقدام کند.

این مسئول فرهنگی، ایجاد ستاد استقبال در ورودی ‌های شهر و فرودگاه ‌ها توسط اداره میراث فرهنگی و هلال احمر، اهدای کیف تبلیغاتی توسط بانک قوامین، دعوت از مداح و مجری کشوری را از دیگر پیشنهادات برای مصوبات این جلسه عنوان کرد.

کمالوندی گفت:هدف اصلی برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) معرفی این امامزاده به مردم ایران و کشورهای مسلمان است.

وی اظهار داشت: خداوند را شاکریم که بعد از گذشت 10 ماه اکنون زمان برگزاری کنگره ای در شان حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) را برای ما فراهم کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از تلاش ها و زحمات معاون سیاسی و امنیتی استاندار، فرماندار گچساران، دبیر علمی کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) و دیگر اعضای استانی و شهرستانی دخیل در برگزاری این کنگره ملی تشکر کرد.

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون(سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم(علیه السلام) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه(سلام الله علیها) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای 16 و 17 مهرماه امسال با حضور میهمانان کشوری و استانی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب تکریم برگزار می شود.

پایان پیام/

کد خبر 402243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha