اجرای طرح "خیمه های معرفت"با حضور 10 طلبه در امامزاده بی بی حکیمه (س)

خبرگزاری شبستان:مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح "خیمه های معرفت"با حضور 10 طلبه در امامزاده بی بی حکیمه (س) آغاز شد.

رامین چرومی، مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، هدف از برپایی "خیمه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌های معرفت" را آشنایی اقشار مختلف مردم با سیره زندگانی، اجتماعی و فردی امامان معصوم و امامزادگان و ابعاد مختلف دین اسلام در راستای توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل کردن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج وقف ذکر کرد.

چرومی گفت: در "خیمه ‌های معرفت" غرفه‌ های پاسخگویی به مسائل شرعی، گفتمان‌ های دینی، مشاوره برای خانواده ‌ها، جوانان و نوجوانان، کودکان با عنوان "قرآن بخوان، جایزه بگیر و نقاشی"، "همه واقف باشیم" و نمایشگاه "آرامش بهاری" با ارائه محصولات فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی از برپایی غرفه حجاب و عفاف در این مکان‌ های مقدس خبر داد و افزود: در این غرفه به آسیب‌ های اجتماعی حجاب نامناسب، تحکیم بنیان ‌های خانواده مرتبط با حجاب، نقش حجاب در روابط اجتماعی و شخصی، معرفی حجاب کامل بانوان در مجالس عمومی، موضوع حجاب در آیات و روایات و دین اسلام و تهاجم فرهنگی و جنگ نرم با موضوع حجاب پرداخته می ‌شود.

این مسئول اوقاف اظهار داشت: در امامزادگانی که ظرفیت برپایی "خیمه های معرفت" نداشته حداقل با ایجاد جایگاه ویژه و در دسترس مردم به منظور استقرار روحانی برای پاسخ گویی به مسائل شرعی و مشاوره اقدام می شود.

چرومی برنامه ریزی برای راه اندازی ایستگاه های سلامت در بقاع، برپایی محافل دعای توسل، کمیل و ندبه در ایام تعطیلات نوروزی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، اجرای مسابقه کتاب خوانی با موضوع "آرامش بهاری" را از دیگر برنامه های فرهنگی و معنوی در آستان مقدس امام زادگان و بقاع شاخص این استان عنوان کرد.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح "خیمه های معرفت" از ظهر امروز با حضور 10 طلبه مرد و 4 طلبه زن عملا در جوار حرم مطهر بی بی حکیمه (س) خواهر بلافصل امام رضا(ع) آغاز شد.

شایان ذکر است، مرقد و زیارتگاه مطهر امامزاده بی‌بی حکیمه خاتون(س) در 81 کیلومتری جنوب گچساران در ظلع شرقی روستای بی‌بی‌ حکیمه از توابع این شهرستان حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران ‌میان تنگه‌ای بزرگ و طولانی واقع شده است.


پایان پیام/

کد خبر 354228

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha