آموزش پیشگیری از اعتیاد در کانون های مساجد انجام می شود/عدم بی تفاوتی نسبت به دخانیات

سرهنگ طاهرزاده با اشاره به رویکرد پیشگیری برای کاهش تقاضا گفت:‌ آموزش پیشگیری از اعتیاد و توانمندسازی نسبت به این مواد مخدر در کانون های فرهنگی و هنری مساجد انجام می شود.

«سرهنگ مجید طاهرزاده« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به فعالیت های پیشگیری و توانمندسازی مردم به ویژه نسل جوان نسبت به مواد مخدر اظهارداشت: آموزش و ارتقا آگاهی در خصوص پیامدهای اعتیاد به مواد مخدر در کاهش گرایش به این پدیده خانمان سوز اثر بخش است.

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان افزود: یکی از مراکز مهم در آموزش و آگاهی بخشی، مساجد هستند که آموزش پیشگیری از اعتیاد و توانمندسازی نسبت به این مواد مخدر در کانون های فرهنگی و هنری مساجد انجام می شود.

 

وی ادامه داد: تمرکز بر پیشگیری در کاهش تقاضا و توزیع مواد مخدر اثر دارد و هزینه کمتری هم تحمیل می کند و در کنار اقدامات پلیسی و قضایی انجام فعالیت های فرهنگی ضرورت دارد.

سرهنگ طاهر زاده با اشاره به مصرف مواد مخدر توسط برخی از افراد و تلاش برای ترک اعتیاد، خاطرنشان کرد: فعالیت های درمانی هم نیاز بوده و از طرفی تقاضا در این شرایط نیز کاهش می یابد.

 

وی با بیان اینکه برخی معتقدند که تنها با قدرت قهری باید مانع از گسترش اعتیاد بشویم، تصریح کرد:‌ بسیاری از کشورهای موفق جهان در کاهش این آسیب اجتماعی از قدرت پیشگیری استفاده کرده اند.

 

*عدم بی تفاوتی نسبت به دخانیات

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان به مضرات دخانیات نیز اشاره کرد و اذعان داشت: تمرکز زیاد بر پیشگیری از اعتیاد به انواع مواد مخدر نباید سبب تایید مصرف دخانیات بشود.

 

وی ادامه دادک نسبت به مضرات دخانیات نباید بی تفاوت باشیم بلکه سیگار به عنوان نمونه ای بارز از آن دریچه ای به سمت اعتیاد معرفی شده و زیان هایی برای بدن دارد.

کد خبر 1155778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha