کانون‌های مساجد باید افراد مختلف جامعه را به سمت مساجد جذب کنند

حجت الاسلام اکبری، گفت: با توجه به اینکه کانون های مساجد بهترین و سالم ترین مکان برای جذب جوانان است ولی باید افراد مختلف جامعه را نیز به سمت مساجد جذب کنند.

حجت الاسلام اله رضا اکبری در ۱۸ سفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شد و اسلام محور تمام فعالیت ها بود.  

 

 

امام جمعه سنقر و کلیایی  افزود: مسایل کانون های فرهنگی باید در اولویت قرار بگیرد و حمایت از این فعالیت ها بیش از پیش تقویت و ارتقا یابد.  

 

 

وی خاطر نشان کرد: تمامی رشته های فرهنگی و هنری موردنیاز در حوزه کانون های فرهنگی و هنری مساجد تعریف و از ظرفیت این مجموعه ها برای اجرای برنامه ها استفاده و در حوزه جذب جوانان و فعالیت های فرهنگی برنامه ها متناسب با زمان و نسل کنونی طراحی و اجرا شود. 

 

 

حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که باید در در دستور کار کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار گیرد، استفاده از ظرفیت های فرهنگی، هنری و رسانه ای نوین است که لازم است در برنامه ریزی های فرهنگی کانون ها، برای پاسخ به این دغدغه ها توجه شود و از مشارکت جدی خود جوانان برای مدیریت و برنامه ریزی های کانون های فرهنگی و هنری استفاده کنند

 

 

امام جمعه سنقر و کلیایی تاکید کرد: مسجد فقط محل برپایی نماز و عبادت نیست، بلکه پایگاه و سنگر فرهنگی محله، شهر و کشور است و باید محل حضور و تربیت نسل جوان و نوجوان باشد و کانون های فرهنگی و هنری می توانند با برنامه ریزی های دقیق و مدون برای اجرای فعالیت های فرهنگیِ جذاب و هدفمند نسبت به جذب جوانان اقدام کنند.

کد خبر 1155794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha