کانون های فرهنگی هنری در احیا کارکردهای مسجد می توانند موثر باشند

حجت الاسلام رضوانی گفت: در صدر اسلام بسیاری از کارها در مساجد انجام می شد و این امر باید احیا شود و کانون های مساجد و بسیج می توانند در این حوزه اثرگذار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «اسدالله رضوانی» در مراسم تجلیل از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال و برتر شهرستان بوئین زهرا در رویداد فهما که امروز (چهارشنبه 18 اسفند) در دفتر امام جمعه شهرستان بوئین زهرا برگزار شد، بیان کرد: امام رضا (ع) می فرماید «خداوند رحمت کند کسانی را که امر ما را احیا می کنند» یکی از اوامری که از اهل بیت (ع) وارد شده و امام بزرگوار و مقام معظم رهبری هم فرمودند احیا مساجد است که به عنوان مرکز فرهنگی محسوب می شوند.

 

امام جمعه بوئین زهرا ادامه داد: امام فرمودند مساجد سنگر است و سنگرها را حفظ کنید و سنگر جایی است که برای انسان امنیت آفرین بوده و مساجد به لحاظ اعتقادی، دینی و سبک زندگی می تواند امنیت آفرین باشند.

 

وی عنوان کرد: در صدر اسلام بسیاری از کارها در مساجد انجام می شد و این امر باید احیا شود و کانون های مساجد و بسیج می توانند در این حوزه اثرگذار باشند.

 

حجت الاسلام رضوانی اعلام کرد: امروزه بهترین کار در مسائل فرهنگی است مقام معظم رهبری فرمودند نماز جمعه، قلب فرهنگی هر شهری است و امام جمعه فرمانده این قلب فرهنگی است و فرمودند نماز جمعه قرارگاه است؛ این قرارگاه اعضایی دارد که شما فعالان در کانون های مساجد هستید و ما اگر در این قرارگاه کم کاری کنیم باید پاسخگو باشیم.

 

وی خاطر نشان کرد: دشمن قوی نیست این ما هستیم که ضعیف عمل می کنیم و اگر فکر می کنیم در فضای مجازی دشمن اینقدر حمله می کند، باید گفت ما چقدر در این فضا توانستیم انجام وظیفه کنیم و در بحث مسجد هم به این شکل است و باید فعال باشیم.

 

گفتنی است در این مراسم از «روح الله علی اکبری» مدیر کانون فرهنگی هنری میثاق روستای خوزنین، «عباس خاکباز» مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم در روستای عصمت آباد، «جلال شافعی» مدیر کانون فرهنگی هنری عشاق المهدی شهر ارداق و «علی فاطمی» مدیر کانون امام زمان (عج) شهر بوئین زهرا تجلیل به عمل آمد.

 

کد خبر 1155803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha