کارکنان کانون مساجد کرمانشاه با مدیر کل فرهنگ و ارشاد دیدار کردند

بمناسبت ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کارکنان کانون مساجد استان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، حجت الاسلام افشين کلات پور ، بمناسبت ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در ديدار با مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمانشاه با کارکنان اين نهاد، گفت: کشور و نظام ما مزين به نام جمهوري اسلامي است خيلي‌ها به حضرت امام(ره) فشار آوردند که بگويند: «جمهوري ايران»، اما ايشان فرمودند: «جمهوري اسلامي ايران نه يک کلمه کمتر و نه يک کلمه بيشتر» .

 

 

 مدير ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه  با اشاره به اینکه جمهوري اسلامي، يک المان و نشان براي فرهنگ و کاربردهاي فرهنگي کشورمان است به گونه اي که اسلام بايد در تمامي شئونات آن دخيل باشد، افزود: مسجد يکي از المان هاي اسلام است که کارکردهاي متفاوت و متنوعي دارند که از جمله آن مي توان به دکة القضاء بودن در دوران امامت حضرت علي(ع) تا ازدواج جوانان، حل و فصل مشکلات مردم، شکل گيري و هدايت نيروهاي انقلاب، پشتيباني و اعزام نيرو و رقم زدن سرنوشت جنگ و در عصر حاضر مواسات و همدلي و ياري رساندن به کادر بهداشت و درمان با محوريت مساجد اشاره کرد.

 

 

وي خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵۷۵ کانون فرهنگي هنري با جمعيتي بالغ بر ۳۱ هزار نفر در مناطق شهري و روستايي استان کرمانشاه مشغول به فعاليت هستند.

 

 

حجت الاسلام کلات پور اظهار کرد: در دورترین نقطه از از این استان هم کانون مساجد بدون  هیچگونه چشمداشتی در حال فعالیت هستندو در تمامی برنامه شرکت می کنند.

 

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان کرمانشاه گفت: شهرهای مختلف استان  با زحمات شبانه روزي کارکنان ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در سومين رويداد ملي فهما در ارزيابي‌هاي کشوري درخشیدند و براي اولين بار، شهر کرمانشاه در ارزيابي شهرهاي داراي ۱۵۰ تا ۲۰۰ کانون؛ حائز رتبه اول کشور شده و شهرهاي گيلانغرب، ثلاث باباجاني و دالاهو شايسته تقدير شدند.

 

 

وي اظهار کرد:در ارزيابي‌هاي به عمل آمده، استان کرمانشاه از ميان مناطق ۳۵ گانه کشور در برخي از آيتم ها جايگاه سوم و در برخي ديگر رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است و در مجموع ۳ میلیون ۵۰۰ هزار امتیاز کسب کرده است.

 

*از ديرباز تفکر مسجد محوري در زيست انسان ايراني اسلامي جاي داشته است

 

 

در ادامه این دیدار بهرام فاضلی زاد گفت:در گذشته گاهي اوقات مساجد به قدري نزديک به هم ساخته مي شدند که صداي اذان يکي پژواک صداي اذان ديگري مي شد که نشان از اهميت تفکر مسجد محوري در زيست انسان ايراني اسلامي دارد و خروجي مسجد محوري به لحاظ سياسي؛ پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي است که پايگاه و مرکز خيزش اين نهضت مردمي نيز از مساجد بود.

 

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه افزود: خروجي هاي تابع اين تفکر نيز پيشبرد جنگ تحميلي و برقراري نظم و امنيت در ابتداي پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي است که با تشکيل کميته‌هاي مردمي در محلات و با محوريت مساجد به عنوان پايگاه اصلي اين کميته ها رقم خورد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: مسجدي کار کردن با کار اداري فرق دارد، ، کار مسجدي بايد چند ويژگي داشته باشد اول اينکه براي خودت و از دل باشد و از سوي ديگر براي مخاطب اثرگذار باشد و اين اثر گذاري مشروط و منوط به اين است که صفات کار مسجدي، اعم از سلامت نفس و شيوه رفتار با جوانان را در خود ايجاد کنيم تا کار ما روي مخاطب اثر گذار باشد.

 

 

فاضلی زاد تاکید کرد: با خوش رويي و مدارا باید جوانان را جذب مساجد کنیم و به بچه هاي مسجد اين نکات را گوشزد کنيم که خداوند ستارالعيوب و منبسط است ما اجازه نداريم درهاي مسجد را بسته و يا اينکه طيف خاصي را مخاطب خود قرار دهيم چرا که ارتباط و انس با مسجد، در حيات و ممات يک فرد تاثير اساسي دارد.

 

 

 

کد خبر 1155824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha