واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب موجب اختلال در تولید و توزیع کالا می شوند

هاشمی گفت: واحد صنفی فاقد پروانه کسب موجب ایجاد مشکلاتی در زمینه ‌‌‌‌‌‌‌های تولید و توزیع استاندارد و اصولی کالاها، نقض حقوق اساسی مصرف‌‌‌‌‌‌‌ کنندگان، اختلال در نظارت و بازرسی بر عملکرد واحدهای صنفی، گران فروشی و ... می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محمود هاشمی»، امروز (چهارشنبه 18 اسفند) با تاکید بر لزوم توجه به برخورداری واحدهای صنفی از پروانه کسب در جمع خبرنگاران گفت: مردم استان برای انعقاد هرگونه قرارداد و گرفتن خدمات صنفی بهتر برخورداری واحدهای صنفی از پروانه کسب را مورد توجه قرار دهند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس افزود: برخورداری از پروانه کسبی که توسط اتحادیه ها و اتاق اصناف فارس صادر می شود مجوزی برای تایید رعایت تعهدات اصناف خود در قبال مشتریان خود و ارائه خدمات بهتر و در چهارچوب قوانین نظام صنفی است.

وی اضافه کرد: واحدهای صنفی معتبر دارای پروانه کسب پس از اخذ مجوزهای لازم، موظف هستند تا طبق قرارداد با مشتری وظایف خود را در حیطه قوانین جاری از جمله قانون نظام صنفی به نحو احسن به انجام برسانند و در غیر این صورت و با شکایت مشتری، کمیسیون های رسیدگی به شکایات اتحادیه نسبت به تشکیل پرونده و ارجاع آن به مراجع ذیربط اقدام خواهند کرد.

هاشمی اعلام کرد: واحدهای صنفی معتبر و دارای پروانه کسب، درصد سود مشخصی دارند و نمی توانند فراتر از قانون اقدام کنند و کالاهای غیر استاندارد و با قیمت های نامتناسب به مشتریان عرضه نمی کنند.

وی ادامه داد: تمامی واحدهای صنفی عرضه کننده کالاها و خدمات ملزم به نصب برچسب روی کالا و قیمت گذاری به صورت واضح و مکتوب هستند و در مقابل دریافت بها، اجرت یا دستمزد باید صورت حسابی شامل نام و نشانی واحد صنفی، تاریخ، مبلغ دریافتی و نوع و مشخصات کالاهای فروخته شده یا خدمات انجام شده را به مشتری ارائه کنند.

هاشمی اضافه کرد: واحد صنفی فاقد پروانه کسب موجب ایجاد مشکلاتی در زمینه ‌‌‌‌‌‌‌های تولید و توزیع استاندارد و اصولی کالاها و خدمات انجام شده و نقض حقوق اساسی مصرف‌‌‌‌‌‌‌ کنندگان، اختلال در نظارت و بازرسی بر عملکرد واحدهای صنفی، گران فروشی و ... می شوند.

وی تصریح کرد: مردم استان می توانند هرگونه تخلفی در حوزه قوانین نظام صنفی را برای پیگیری با ستاد خبری بازرسی و نظارت اصناف فارس به شماره تماس 32340000 در میان بگذارند و ثبت کنند.

کد خبر 1155853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha