انتقال مفاهیم و ارزش‌های دینی به جامعه با ابزار هنر

ثقتی از برگزاری جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس انجمن سینمای جوان به میزبانی گیلان در سال ۱۴۰۱ خبرداد و گفت: ابزار فرهنگ و هنر نافذترین و پویاترین ابزار برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دینی و اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز (چهارشنبه، ۱۸ اسفند) در آیین اختتامیه هفته فیلم و عکس رشت در تالار مرکزی شهر گفت: ابزار فرهنگ و هنر نافذترین و پویاترین ابزار برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دینی و اسلامی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه ابزار هنر، ابزاری بی مثال‌ است که با نقش آفرینی هنرمندان می‌توان به بیان دغدغه‌های جامعه با زبان هنر پرداخت افزود: بسیاری از واژگان و پیام‌ها در ابزار هنر و فیلم تجلی می‌یابد که ماحصل آن را هرساله در جشنواره فیلم فجر شاهدیم.

 

وی تاکید کرد: نقاط مغفول مانده جامعه را از طریق ابزار هنر می‌توان به کارگزاران نظام انتقال داد.

 


ثقتی با اشاره به تمرکز زدایی فعالیت‌های فرهنگی هنری به عنوان رویکرد جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با رایزنی های انجام شده شاهد برگزاری رویدادهای مهم ملی و منطقه‌ای در گیلان خواهیم بود تا گیلان را مهد جشنواره ها و رویدادهای بزرگ فرهنگی هنری کنیم.

 


وی از برگزاری جشنواره منطقه ای فیلم و عکس انجمن سینمای جوان به میزبانی گیلان در سال ۱۴۰۱ خبرداد و اعلام کرد: گیلان زمانی شاهراه انتقال فرهنگ و هنر بود که آن را به مرکز برگزاری رویدادهای بزرگ فرهنگی هنری کشور تبدیل می‌کنیم.

 


ثقتی هنرمندان گیلان را سرمایه‌های استان دانست که باید از این ظرفیت‌ها به درستی و در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بهره گیریم.

 


وی با اشاره با فعالیت پنج انجمن سینمای جوان در گیلان گفت: در گذشته افراد بیشتری در این انجمن‌ها فعالیت داشتند که در سال‌های اخیر به دلایلی چون کرونا از این تعداد کاسته شده است و می‌توان با همیاری و همکاری ظرفیت‌های این انجمن‌ها را ارتقا دهیم. 

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تاکید کرد: باید هنرمندان را به انجمن سینمای جوان پیوند دهیم.

 


وی تاکید کرد: سیاست یکپارچه کردن این انجمن‌ها در قالب جبهه متحد هنری در حوزه فیلم و عکس ما را به سمت اتفاق های بزرگ هدایت می‌کند.

 

در ادامه این مراسم « فیلم مانیکور» با تجلیل از فیاض به نمایش گذاشته شد.

 

گفتنی است، «شبی سیصد»، «زونا»، «جان داد»، «شب بخیر ملیکا»، «خداحافظ المپیک»، «چشم ها»، «چگونه منتظر گودو باشیم»، «بازگشت»، «تی یره»، «پوتین و لاجوردی» به ترتیب به کارگردانی محسن نجفی، طوفان نهان قدرتی، سهیلا پورمحمدی، البرز صیاد، مجتبی پوربخش، مانا پاک سرشت، عرشیا زینعلی، شهریار پورسیدیان، مصطفی مهربان، ایمان شکیب و مانا پاک سرشت فیلم‌هایی بودند که در هفته فیلم و عکس رشت اکران شدند. همچنین در هفته فیلم و عکس رشت، ۲۰ عکس منتخب هنرمندان عکاسی سینمای جوان به نمایش گذاشته شد.

 

 

کد خبر 1155901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha