تمرکززدایی و عدم تمرکز فعالتی ها در مرکز استان یکی از راهبرهای اصلی ما بود

جوادیان زاده با اشاره به فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت:تمرکززدایی و عدم تمرکز فعالتی ها در مرکز استان یکی از راهبرهای اصلی ما بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مجید جوادیان‌زاده مدیر کل سابق فرهنگ‌وارشاد اسلامی‌استان یزد امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: در طی 4 سال گذشته با وجود شرایط اقتصادی و کرونا تلاش کردیم با رویکرد تمرکززدایی فعالیت‌ها و عدم تمرکز فعالیت‌ها در مرکز استان، گام‌های مثبتی در جهت فعالیت‌های فرهنگی و هنری داشته باشیم.
 
وی افزود: راهبردهای مهم ما شامل کتاب، توسعه آموزش‌های تخصصی هنر، توجه به حوزه قران و عترت، توجه ویژه  رسانه‌ها بود.
 
مدیرکل سابق فرهنگ‌وارشاد اسلامی‌استان یزد ادامه داد: کتاب یکی از این راهبردهای ما بود که انتخاب پایتختی کتاب ایران، انتخاب مستمر روستاهای دوستدار کتاب و ثبت و فعالیت بیش از 3 هزار باشگاه کتابخوانی، چاپ کتاب اندیشمندان و متخصصان یزدی از جمله این اقدامات بوده که در نهایت بر اساس پیمایش فرهنگ رفتاری خانواده ها سرانه زمان مطالعه بیش از دو برابر متوسط کشوری و در رتبه برتر کشوری قرار گرفت.
 
جوادیان‌زاده بیان کرد: استان یزد با 4 هنرستان تخصصی هنرهای زیبا توانسته گام های مثبتی بردارد که توسعه فضای فیزیکی و محتوای آموزشی از جمله اقدامات مثبت در این زمینه بوده  و در این راستا نیز نشریه فرهنگ یزد، تجلیل از مفاخر فرهنگی و اجتماعی استان، برگزاری جشنواره‌های ملی در این حوزه انجام شد.
 
وی گفت: در حوزه قرآن و عترت نیز توانستیم عنوان پایتختی صحیفه سجادیه را کسب کنیم و در این راستا نیز تفویض اختیارات قرآنی به اتحادیه قرآنی را دنبال کردیم.
 
مدیرکل سابق فرهنگ‌وارشاد اسلامی‌استان یزد ادامه داد: ارتقا شاخص های سازمان و کسب عنوان دستگاه های برتر فرهنگی در جشنواره شهید رجایی از جمله اقدامات موثر در استان بود که دنبال شد.
 
جوادیان‌زاده بیان کرد: در حوزه فعالیت‌های کانون‌های مساجد نیز توانستیم گام‌های مثبتی برداریم که کسب عنوان برتر در طرح ملی فهما و همچنین سرود و قصه به عنوان بخشی از این اقدامات بوده است.
کد خبر 1155929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha