«فرار از خانه و اقدام به خودکشی» دو آسیب پیش روی حوزه بانوان خراسان جنوبی

اسدزاده گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی زنان دو موضوعی که ذهن را درگیرد کرد میزان فرار از منزل و اقدام به خودکشی در استان بود که در سال ۱۴۰۱ باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «فرشته اسدزاده» امروز (۱۸ اسفند) در اجلاس سالانه مجمع بسیجیان خراسان جنوبی با اشاره به خانواده در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: مسئولیت پذیری زنان در گام دوم انقلاب باید همراه با روحیه و کار جهادی باشد تا بتواند تحقق آرمان های انقلاب را سرعت ببخشند و برخی کاستی ها را به سرعت رفع کنند؛ که در غیر این صورت این بار سنگین به مقصد نمی رسد.

 

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده مجمع بسیجیان خراسان جنوبی گفت: سه مولفه نرخ مشارکت اقتصادی، نرخ بیکاری زنان ۱۵ تا ۲۹ساله و نرخ اشتغال را به عنوان نگاه مان در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفتیم.

 

وی با اشاره به وضعیت ازدواج و طلاق زنان در استان، افزود: رشد طلاق از سال ۹۰ تا ۹۵ و کاهش فرزندآوری از فاکتورهایی بود که احصا شده و در دستور کار سال آینده خواهد بود.

 

اسدزاده ادامه داد: در حوزه بهداشت و سلامت زنان نیز میزان خانه های بهداشت فعال روستایی در هر ۱۰۰ هزار نفر، آگاهی صحیح زنان درباره پیشگیری از ایدز و تأمین پزشک متخصص زنان مدنظر است.

 

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده مجمع بسیجیان خراسان جنوبی بیان کرد: درصد سمن های فرهنگی و اجتماعی حوزه بانوان را به عنوان شاخص مشارکت مدنی بانوان درنظر گرفتیم اما در درصد وضعیت خوشایندی را مشاهده نکردیم چون خیلی از این سمن ها به دلیل عدم حمایت نیمه فعال یا تعطیل شدند.

 

وی افزود: در حوزه آسیب های اجتماعی زنان دو موضوعی که ذهن را درگیرد کرد میزان فرار از منزل و میزان اقدام به خودکشی بود که در سال ۱۴۰۱ باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

 

اسدزاده با اشاره به برگزاری ۶ کمیته تخصصی جمعیت، ازدواج، اقتصاد خانواده، ارتقای سلامت جسم و روان دختران و کمیته حیا و نشاط دینی، عنوان کرد: نتیجه این جلسات احصای ۱۰ طرح مرتبط از شهرستان های و طرح های تخصصی بود.

 

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده مجمع بسیجیان خراسان جنوبی به راهکارهای پیشنهادی کمیته‌ها در قالب طرح های پژوهشی و اجرایی اشاره و بیان کرد: ازدواج دانشگاهیان، شبکه تسهیل ازدواج آسان و بهنگام، طرح پژوهشی و مداخله ای بررسی علل سقط در استان، آموزش جامعه در خصوص اهمیت بارداری آگاهانه و عوارض سقط غیربهداشتی و غیرقانونی، توسعه و تجهیز پارک های بانوان، برپایی نمایشگاه های صنایع دستی، غذایی و لباس های محلی، برگزاری تورهای گردشگری داخل شهر یا استان و طرح مشاوره خانواده، آموزش مهارت های تربیت عفیفانه دختران به مادران، تشکیل و راه اندازی هسته هاییبا حضور دختران توانمند در جهت فعالیت در فضای مجازی با محوریت دختران تمدن ساز از جمله این راهکارها است.

 

کد خبر 1155947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha