کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از ارکان اصلی اشاعه فرهنگ اسلامی و توحیدی هستند

قزوهی گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد که با ابتکار و دوراندیشی مقام معظم رهبری، به یکی از ارکان اصلی اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و توحیدی تبدیل شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، در پیام «یاسر قزوهی» در پیام تبریک ٢٩ امین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: مسجد مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و پیوستگی فرد و جامعه در دیدگاه و اندیشه مکتب اسلام است(مقام معظم رهبری)؛ مسجد در دین اسلام نه فقط مختص عبادت پروردگار یکتا، بلکه در کنار آن، همواره محلی برای اجتماع مسلمانان برای رتق و فتق امور اجتماعی بوده است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان افزود: مساجد به عنوان گسترده ترین اماکن فرهنگی و مذهبی جامعه اسلامی، مهمترین و بهترین ابزار برای این منظور و تاثیرگذاری فرهنگ و هنر در جامعه و رسیدن به عدالت در توزیع امکانات فرهنگی و هنری هستند.

 

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد که با ابتکار و دوراندیشی مقام معظم رهبری در اوایل دهه هفتاد ایجاد شده اند، در کنار همفکری ها و رهنمودهای ائمه جماعات و مراکز بسیج، به یکی از ارکان اصلی اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و توحیدی تبدیل شده اند.

 

قزوهی گفت: نگاه فرهنگی و هنری این کانون‌ها که منبعث از رویکردهای حاکم بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، یکی از مهمترین عوامل جذب جوانان و نوجوانان امروزی به مساجد است.

 

 

 

کد خبر 1155980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha