پیشنهاد تدوین بانک شناسنامه شخصیت‌های فرهنگی از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

دبیرکل بنیاد فردوسی تدوین بانک شناسنامه شخصیت‌های فرهنگی از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ایران را یک نیاز توصیف کرد و گفت: جایگاه و خاستگاه مسجدهای ایرانی در راه‌اندازی این بانک شناسنامه‌ای موثر است.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، کانون‌های مساجد (فهما) یکی از مجموعه‌های فرهنگی هنری کشور است که به برکت نظام جمهوری اسلامی از سال ۱۳۷۱ راه‌اندازی شده است؛ کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یک پایگاه فرهنگی و انقلابی در سطح کشور همواره در مسیر خنثی سازی توطئه های دشمنان گام برداشته است.

«یاسر موحدفرد»، دبیرکل بنیاد فردوسی درباره فلسفه وجودی تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد و رویکرد این کانون ها به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: با توجه به محله‌محور بودن همه مسجدها و این‌که شکوه معماری سنتی در مسجدهای ایرانی تجلی کرده است، پیشنهاد می‌شود تدوین بانک شناسنامه شخصیت‌های فرهنگی از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ایران در دستور کار قرار گیرد.

دبیرکل بنیاد فردوسی  افزود: گردآوری طرح‌های فرهنگی هنری شخصی و نهادی محله‌های زیر نظر کانون‌‌های فرهنگی هنری مسجدهای ایرانی از دیگر طرح‌های ضروری قابل پیگیری است. همچنین جایگاه و خاستگاه مسجدهای ایرانی به عنوان پایگاه رجوع همه قشرهای گوناگون می‌تواند برای راه‌اندازی این بانک شناسنامه‌ای موثر باشد.

یاسر موحد فرد با اشاره به اینکه از زیر ساخت های کانون های مساجد بهره برداری کافی نشده است؛ گفت: تا کنون از زیرساخت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مسجدهای ایرانی به درستی بهره‌برداری نشده و این امکان‌ها به درستی در اختیار سازمان‌های مردم نهاد، خیریه‌ها، هیات‌های مذهبی، موسسه‌های فرهنگی هنری، مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها هم قرار نگرفته است.با راه‌اندازی ستاد هماهنگی نهادهای مردمی و دولتی با کانون‌‌های فرهنگی هنری می‌توان ظرفیت پسنديده‌ای برای ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی هنری در سراسر ایران انجام گیرد.

کد خبر 1155993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha