محور غرب کشور از ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی بسیاری برخوردار است

معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: محور غرب از ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیاری برخوردار است و نە تنها در بحث گردشگری کە در زمینه دسترسی بە بازارهای متنوع حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دومین همایش بین‌المللی گردشگری و توسعە کە در دانشگاە کردستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامەهای ما برای بهرەمندی از ظرفیت‌های گردشگری کشور، تعریف کردن محورهای جدید گردشگری است که محور غرب کشور در این راستا مورد توجه است.

 

وی با بیان اینکه محور غرب از ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیاری برخوردار است، افزود: این محور نە تنها در بحث گردشگری بلکه در زمینه دسترسی بە بازارهای متنوع حائز اهمیت است.

 

شالبافیان خاطرنشان کرد:‌ ایران دارای جاذبەهای گردشگری بسیاری است اما متاسفانە این جاذبەها بە توسعە گردشگری استان‌های کشور منجر نشدە است.

 

معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: استان‌های غربی کشور  از جمله لرستان، کرمانشاە، ایلام و کردستان دارای جاذبەهای گردشگری معروف و مشهوری هستند، اما بهرەمندی این استان‌ها در حوزه صنعت گردشگری متناسب با ظرفیت آن‌ها نیست.

 

شالبافیان اضافه کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری داخل کشور با چالش مواجه است و باید اقدامات موثری برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران در خارج از کشور انجام پذیرد که می‌توان در این راستا از ظرفیت‌های دانشجویی، کانون‌های دانشجویی گردشگری، شرکت‌های فعال در حوزە گردشگری استفاده ‌کنیم.

 

گردشگری موجب آشنایی و تبادل فرهنگی با دیگر فرهنگ‌ها می‌شود

 

رحمت صادقی رئیس دانشگاه کردستان نیز در این اظهار کرد: پژوهشگران، پژوهش‌های خود را بە سمت صنعت سبز و گردشگری هدایت کنند و بە صورت علمی و پژوهشی درصدد توسعە گردشگری استان باشند.

 

وی با بیان اینکه نشان دادن دستاوردها و پژوهش‌ها، تبادل نظر، انتقال دانش و مسئولیت‌پذیری دانشگاە و ارتباط دانشگاە با جامعە از اهداف اصلی برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌ها است، به اهمیت گردشگری از منظر دینی، فرهنگی، توسعەای اشارە کرد و گفت: آیات و احادیث متعددی بە سیر و سفر انسان در زمین پرداختەاند و آن را مجرایی برای افزایش آگاهی و بصیرت و میل بە کمال عنوان کردە است.

 

صادقی با بیان اینکه از منظر فرهنگی، گردشگری موجب آشنایی و تبادل فرهنگی با دیگر فرهنگ‌ها می‌شود کە این مهم در ادامه بە توسعە فرهنگی منجر می‌شود، تصریح کرد:‌ از دیدگاە سرمایەای، گردشگری یکی از راەهای توسعە اقتصادی، اشتغال‌آفرینی است و بە عنوان یک صنعت سبز از آن نام بردە می‌شود.

کد خبر 1156006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha