اختصاص ۵۵ میلیارد تومان برای ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر گلستان/ پروژه بهسازی بافت باارزش در روستاهای استان تکمیل می شود

حسینی‌ با بیان اینکه گلستان جزو ۵ استان حادثه خیز کشور است، گفت: برای مطالعه و ایمن سازی روستاهای در معرض خطر استان ۵۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

«سیدمحمدحسینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: در سفر دولت سیزدهم به استان ۳ طرح در حوزه بنیادمسکن با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار به تصویب رسید که بلافاصله پس از تخصیص، توزیع اعتبارات شهرستانی را آغاز خواهیم‌ کرد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان یکی از دغدغه های و چالش ها در حوزه روستایی استان را وقوع حوادث مختلف طبیعی اعلام کرد و گفت: سالانه حوادثی مانند سیل، زلزله، رانش و زمین لغزش، فرونشست و غیره در استان اتفاق می افتد که سبب شده گلستان در حادثه خیزی جزو ۵ استان اول کشور باشد.

 

وی با تاکید بر ایمن سازی روستاهای در معرض خطر به عنوان یک ضرورت جدی افزود: طی سال های اخیر ایمن سازی بیشتر از ۱۰۰ روستای استان انجام شده و در حال حاضر ۲۰۹ روستا نیازمند اجرای پروژه های ایمن سازی هستند.

 

حسینی خاطرنشان کرد: در سفر دولت به استان ۵۵ میلیارد تومان برای ایمن سازی روستاهای در معرض خطر مصوب شده است که پس از تخصیص بلافاصله مطالعات و اقدامات اجرایی انجام خواهد شد.

 

وی گفت: همچنین برای تکمیل و بهسازی بافت باارزش روستاهای هدف گردشگری استان نیز ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در جریان این سفر پیش بینی و مصوب شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان یکی در از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان را در حوزه مسکن اینگونه تشریح کرد که قرار است زمین و تسهیلات موردنیاز برای ساخت سالانه ۷ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان از سوی دولت تامین شود.

 

کد خبر 1156015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha