طراز معماری اسلامی باید مسجد باشد

آیت الله حدائق گفت: طراز معماری اسلامی باید مسجد باشد، گاهی شهرک می سازیم ولی مسجد در آن دیده نشده است و مسجد باید محور و طراز کار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «علیرضا حدائق»، امروز (چهارشنبه 18 اسفند) ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، در دیدار مدیران کانون های منتخب شیراز با وی، گفت: شیعه و سنی یمنی ها حضرت امیرالمومنین علی (ع) را دوست دارند و نشر اسلام را در منطقه یمن، حضرت امیرالمومنین علی (ع) می دانند.

رئیس حوزه علمیه «منصوریه» شیراز با پیامبر اعظم (ص) خطاب به امیرالمومنین (ع) فرمودند: «اگر کسی به حقیقت اسلام برسد، از آنچه که آفتاب به آن می تابد و وجود دارد بهتر است»، اظهار کرد: کاری با ارزش تر و پر ثواب تر از کار فرهنگی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه هر کسی که فردی را احیا کند انگار همه انسان ها را احیا کرده است و این احیا با احیای تربیتی و معنوی شکل می گیرد، افزود: همه انسان ها نیاز به مشورت دارند و باید همه حرف ها را بشنود و بهترین را انتخاب کنند،  مشورت گرفتن سرعت بخشی به کارها می دهد و لازم است مسئولین کانون ها از تجارب همدیگر استفاده کنند.

آیت الله حدائق با یادآوری این مطلب که فضاهای مجازی باعث شده تا مردم قدر معنویت را بیشتر بدانند، فضای اجتماعی هم مطلوب نیست و مشکلات اقتصادی هم باعث افزایش این مشکلات شده است، اظهار کرد: طراز معماری اسلامی باید مسجد باشد، گاهی شهرک می سازیم ولی مسجد در آن دیده نشده است و مسجد باید محور و طراز کار باشد.

وی با اشاره به اینکه امام جماعت موفق امام جماعتی است که با مردم وقت می گذارند، در هدایت مردم خستگی ناپذیر باشید، تاکید کرد: همه مسئولیت دارند تمام مدیران و ثروتمندان ما باید فعالیت کنند.

آیت الله حدائق گفت: روحیه تعامل و همکاری در دولت جدید وجود دارد و مردم توقع دارند انتظارات شان برآورده شود و اگر موضوع فرهنگ در جامعه درست شد موضوع اقتصاد هم درست می شود.

کد خبر 1156021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha