سال به سال دریغ از پارسال، حکایت مجتمع فرهنگی و هنری فاروج است

بهره برداری از مجتمع فرهنگی و هنری فاروج امسال هم محقق نشد و سال به سال دریغ از پارسال حکایت مجتمع فرهنگی فاروج شده است.

خبرگزاری شبستان _ خراسان شمالی _ فاروج؛ در حالیکه طی امسال بارها، زمزمه بهره برداری حداقل بخشی از مجتمع فرهنگی و هنری فاروج از سوی مسئولان شهرستانی و استانی وعده داد شد اما حالا که در یک قدمی سال جدید هستیم، این طرح همچنان ناتمام است.

 

یکی از هنرمندان فاروجی در این خصوص گفت: دلخوش به بهره برداری از بخشی از مجتمع طی امسال بودیم اما این طرح همچنان راکد باقی است و تحرکی برای تکمیل آن دیده نمی شود.

 

«محبوبه تقدیری» افزود: زیرساخت مناسب شاید نخستین نیاز برای کمک به رشد و پرورش هنر و هنرمند است که شهرستان فاروج در این بخش محروم است.

 

هنرمند دیگری گفت: با توجه به وضعیت تورم، هرسال که از مدت بهره برداری این طرح می گذرد طبیعتا، رقم اعتباری مورد نیاز بیشتر می شود و نمی دانیم چرا زودتر تکلیف این طرح مهم فرهنگی در شهرستان مشخص نمی شود.

 

«علی محبوب» افزود: با اعتبارات شهرستان که نمی شود به بهره برداری از این طرح امیدوار بود، چرا مسئولان در پی جذب اعتبار ملی برای به سرانجام رسیدن این طرح نیستند.

 

هنرمند دیگری یکی از زمینه های لازم برای شکوفایی و ظهور و بروز استعدادهای فرهنگی و هنری را وجود زیرساخت هایی همچون همین مجتمع ها عنوان کرد و گفت: این مجتمع ها  از ملزومات توسعه حوزه فرهنگ و هنر در استان است.
 

 

«زهرا سرشار» عنوان کرد: وجود چنین مجتمع هایی در ایجاد نشاط و شادابی و کاهش آسیب‌ های اجتماعی می تواند نقش بسیار تعیین کننده ای داشته باشد.

 

این روند در حالیست که معاون فرماندار فاروج در تیرماه امسال در گفتگو با خبرگزاری شبستان از بهره برداری از بخشی از مجتمع طی امسال خبر داده بود و اظهارداشت: با اعتبار ملی اختصاص یافته به این طرح، امسال بخشی از این طرح به بهره برداری می رسد تا دغدغه هنرمندان برای داشتن فضای مناسب برای فعالیت برطرف شود.

 

«رضا قاسم زاده» اولویت اول در بهره برداری از طرح را بخش فرهنگی آن عنوان کرده بود.

 

توپ در زمین سازمان برنامه و بودجه

 

مدیرکل وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در شهریور ماه امسال در گفتگو با خبرگزاری شبستان اظهارداشت: با ابلاغ اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، مجتمع فرهنگی و هنری فاروج امسال به بهره برداری می رسد و انتظار هنرمندان پایان می یابد.

 

«حسین فرخنده» از قول مساعد سازمان برنامه و بودجه برای ابلاغ اعتبار برای این طرح خبر داده بود که در صورت اتفاق افتادن، شاهد بهره برداری از مجتمع می شویم.

 

بهره برداری از مجتمع فرهنگی فاروج حدود 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

 

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج گفت: از روند تکمیل مجتمع فرهنگی فاروج، خرید انشعابات، محوطه سازی و تجهیز آن باقی است که حداقل 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

 

«حسن رضوانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: بر اساس برآورد اعتباری سال گذشته، این طرح با 26 میلیارد ریال اعتبار تکمیل می شد و رقم پیش بینی شده 20 میلیارد ریال، اما 11 میلیارد ریال با اسناد سه ساله اختصاص یافت.

 

وی با اشاره به اینکه رقم نقدی این مبلغ پنج تا 6 میلیارد ریال است، بیان کرد: از این رقم هم دو میلیارد ریال بابت بدهی به پیمانکار قبلی پرداخت می شود و رقم باقی مانده سه میلیارد ریال است که باید هزینه شود.

 

رضوانی افزود: با اعتبار شهرستان امکان تکمیل طرح نیست و اعتبار ملی می تواند این طرح را به سامان برساند.

 

ساخت مجتمع فرهنگی و هنری فاروج پس از کش و قوس های فراوان در جانمایی مکان، در  سال 94  در زمینی به مساحت هزار و 500 مترمربع  و با هزار و 50 متر زیربنا  آغاز شد که زمان بهره برداری از آن در زمان کلنگ زنی، یک ساله اعلام شد اما همچنان به مرحله عمل نرسیده  و دغدغه هنرمندان برای داشتن فضایی مناسب برای فعالیت همچنان باقی است.

 

مساحت کنونی فضاهای فرهنگی شهرستان با احتساب مجتمع فرهنگی تیتکانلو 840 متر مربع است و با بهره برداری از مجتمع در حال ساخت فعلی شهر فاروج این رقم به هزار و 890 متر مربع می رسد.

 

 

کد خبر 1156100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha