نسل امروزی را باید با کارکردهای حجاب و عفاف اسلامی آشنا کرد

حجت الاسلام محمدی لائینی با ابراز تاسف از گسترش مظاهر بدحجابی، گفت:نسل امروزی را باید با کارکردهای حجاب و عفاف اسلامی آشنا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۱۸اسفند) در نشست جمعی از بانوان مطالبه گر جبهه فرهنگی مازندران ضمن تقدیر از زحمات این بانوان به‌خصوص مادران و همسران منتسب به شهدا، اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم که باوجود برخی از مظاهر ناپسند که در کوچه و خیابان‌ها مشاهده می‌کنیم بانوان و آقایان فراوانی هم وجود دارند که ملتزم به حجاب و اخلاق اسلامی و ارزش‌های دینی هستند‌.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: جنگ نرم و فرهنگی دشمن واقعیتی است که از همان روز پیروزی انقلاب کلیدش زده شده است، امام راحل و رهبر عزیزمان نسبت به این جنگ هشدارها دادند، اما گاه مشکلات اقتصادی بهانه‌ای شده که افرادی به‌عنوان سرباز فرهنگی دشمن به جنگ با این فرهنگ اسلامی دینی اقدام کنند و در نهایت آن مخالفت‌ها به شکل یک کودتای خزنده فرهنگی درآمده است.

 

وی گفت: این بانوان نیروهایی هستند که کار را عاشقانه ۹۰ درصد به‌صورت صلواتی پیش می‌برند، در چنین فضاهایی کار کردن سخت است، گزارشات خوبی از ادارات و نهادها تهیه شده که پشتوانه حقوقی هم دارد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: ما زمان انتخابات باید حواسمان جمع باشد که به چه جریان و دیدگاهی رای می‌دهیم آنجا است که باید نهضت روشنگری صورت بگیرد، انتخابات جای آن است که ما نقطه نظرات خودمان را اعمال کرده و به جریان و تفکری رای بدهیم که معتقد به حجاب هستند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: در مرحله اول باید با تشکل‌های پشت پرده‌ای و خانه‌های تیمی که طراح بوده و بی‌حجابی را ترویج می‌کنند برخورد کنیم که کار نیروهای اطلاعاتی است، در مرحله بعدی ادارات، دستگاه‌ها و نهادها باید رعایت حجاب را از خودشان شروع کنند، چرا خانم کارمند باید با آرایش و ناخن کاشته شده سر کار بیاید در حالی که نان خور نظام است، اگر این دو مورد را حل کنیم آثارش را در کوچه و خیابان خواهیم دید.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: امیدواریم در این دولت نیروهای معتقدتر با همکاری های بیشتر خوب عمل کنند، بیش از نیمی از آموزش مدارس ما در اختیار مدارس غیرانتفاعی و مهدکودک‌های خصوصی است که درست نیست، در گذشته از این خبرها نبود و دانش آموزان هم قوی بودند، اما امروز آموزش مدارس دولتی ضعیف شده است، حجاب هم در این مدارس رعایت نمی‌شود‌.

 

وی ضمن گلایه از خانواده‌های مذهبی، تاکید کرد: فرزندان خانواده‌های متدین هم حجاب درستی ندارند، چادر ندارند، نوه یک بانوی چادری چرا باید بی حجاب باشد؟ این چه دوگانگی‌ای است، د رصورتی که باید نسل امروز را با کارکردهای حجاب و عفاف اسلامی آشنا کرد. همچنین در بحث انتخاب اسم که نشان از فرهنگ خانواده‌ها دارد هم چالش‌هایی وجود دارد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی از بانوان حاضر خواست مطالبات شان نباید محدود باشد، گفت: شما باید از استاندار، مسئولان و مدیران نهادهای فرهنگی بخواهید در بحث ترویج حجاب کمک کنند، شما باید از امور بانوان و خانواده استانداری و فرمانداری عملکردشان را در رابطه با حجاب و عفاف مطالبه کنید، در هیات‌ها و مجالس مذهبی بروید و پیگیر چرایی بدحجابی باشید، شما باید به راه بیفتید دیر شده است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران اذعان کرد: برد و نفوذ کلامی خانواده‌های شهدا قابل انکار نیست، ان شاء الله در ادامه راه با همکاری نهادهای دیگری اقدامات خوبی صورت خواهد گرفت، شما باید طرح بدهید، باید دانشکده پزشکی، بیمارستان و یا مراکز دیگر مخصوص بانوان راه‌اندازی شود، لزومی ندارد آقایان و بانوان کنار هم باشند، خوشبختانه خانواده‌ها به فضای سالم‌تر گرایش دارند.

کد خبر 1156126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha