چهره واقعی استان را به رئیس‌جمهور نشان دهید

مدیران، نمایندگان و دیگرانی که رئیس‌جمهور و هیات همراه را در این سفر همراهی می‌کنند از بزرگنمایی ظرفیت‌های مازندران به‌شدت پرهیز نموده و چهره‌ی واقعی استان یا همان فقر پنهان این خطه از شمال کشور را به ایشان نشان دهند.

خبرگزاری شبستان-مازندران//سودابه احمدپور ملکشاه؛شمارش معکوس برای سفر رئیس دولت سیزدهم به مازندران آغازشده است، سفری که می‌تواند بالعکس سفرهای روسای جمهور پیشین از قالب سفری تشریفاتی خارج‌شده و شعار عملگرایی و عدالت محوری دولت را در عمل به نمایش بگذارد.

 

سفری که اگر به‌درستی مدیریت شود می‌تواند موتور محرکی برای طرح‌ها و پروژه‌های راکد استان باشد و چرخ توسعه‌ی استان را که سال‌هاست ازکارافتاده را بار دیگر به حرکت درآورد، ولی این مهم اما اگرهایی دارد که باید از سوی میزبانان بومی و برنامه ریزان پاستور نشین موردتوجه قرار گیرد.

 

در هفته‌ای که گذشت به بهانه‌ی سفر آیت‌الله رئیسی به مازندران مقالات بسیاری منتشر شد و هر کس از نگاه خود اولویت‌های استان را به رشته‌ی تحریر درآورد. دغدغه‌هایی درست و بجا که هر یک از آنان خواسته‌ی به‌حق ساکنان سرزمین علویان است. دغدغه‌هایی چون جلوگیری از احداث سد فینسک، اعلام منطقه‌ی آزاد، ایجاد صنایع مادر در استان و ... اما آیا رفع این دغدغه‌ها می‌تواند استان را از وضعیت اسفبار کنونی رهایی بخشد؟

 

در گام نخست متولیان استان باید طرح و برنامه‌های خود را بر مبنای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود استان ارائه دهند و اجرای آن را به امکانات و اعتبارات ملی گره نزنند که با توجه به محدودیت‌ها و اولویت‌های کشور این وابستگی منجر به شکست طرح ارائه‌شده خواهد شد.

 

مدیران، نمایندگان و دیگرانی که رئیس‌جمهور و هیات همراه را در این سفر همراهی می‌کنند از بزرگنمایی ظرفیت‌های مازندران به‌شدت پرهیز نموده و چهره‌ی واقعی استان را به ایشان نشان دهند، همان‌گونه که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در سفر به مازندران فرمودند: پوشش سبز و مواهب طبیعی استان موجب گردیده که مسئولین فقر پنهان استان را مشاهده نکنند.

 

مدیران از ارائه‌ی طرح‌های بلندمدت به‌شدت پرهیز نمایند، زیرا به دلیل عدم ثبات مدیریت و کمبود اعتبارات، طرح‌های این بخش باگذشت اندک زمانی از اولویت خارج‌شده و به جمع پروژه‌های نیمه‌کاره می‌پیوندند، پس بهتر است به‌جای این‌گونه طرح‌ها با تأمین اعتبارات مناسب اولویت را بر اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره گذاشته و وضعیت نابسامان این پروژه‌ها را سروسامان دهید.

 

بی شک مطابق با نظر معظم له، سیاستگذاری‌های غلط فرهنگی موضوعی نیست که بتوان برای جبران هزینه‌های زیان بار آن برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت ارائه داد و می‌توان گفت پیامد تصمیمات اشتباه در موضوع فرهنگ، خساراتی را به دنبال دارد که آثار آن حتی در بلند مدت به ندرت قابل اصلاح است.که می طلبد پروژه های استان هم با پیوست فرهنگی همراه باشد.

 

همچنین توجه به صنایع تبدیلی مرتبط با بخش کشاورزی می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات امروز استان باشد ازاین‌رو مدیران متولی بخش کشاورزی و صنایع استان می‌بایست با ارائه‌ی طرحی منسجم زمینه‌ساز استقرار صنایع مرتبط با بخش کشاورزی در استان شوند تا علاوه بر اقتصادی کردن کشاورزی ارزش‌افزوده را نصیب تولیدکنندگان این بخش نمایند.

 

شاید یکی از خواسته‌های افکار عمومی از رئیس دولت سیزدهم در سفر به مازندران معرفی یکی از مناطق استان به «منطقه‌ی آزاد» است اما به جرات می‌توان گفت؛ این مسیری اشتباه برای توسعه‌ی استان بوده و هیچ آورده‌ای برای مردم این دیار نخواهد داشت. مدیران استان باید بدانند که توسعه‌ی مازندران درگرو توسعه‌ی روستاهاست، روستاهایی که به دلیل عدم مدیریت صحیح در حال تبدیل‌شدن به شهرک‌هایی برای خوش‌نشین‌ها است.

 

سخن بسیار است و مجال بیان محدود، به‌هرحال سفر یک‌روزه آیت‌الله رئیسی با هر کیفیتی به اتمام خواهد رسید، هنر مدیریت استان در اجرای مصوبات این سفر است مصوباتی که می‌تواند چهره استان را تغییر داده و مردم را نسبت به خادمانشان در دولت دلگرم کند.

 

کد خبر 1156129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha