کانون های مساجد می توانند محفلی امن برای شکوفایی استعدادهای نوجوانان باشند

محبوبی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند پاتوقی برای تعامل نویسندگان و هنرمندان با نوجوانان باشد، گفت: این تعامل خیر و برکتی چند جانبه دارد.

«مجید محبوبی» به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در مورد تاثیرگذاری این کانون ها در پرورش استعدادهای ادبی و هنری نوجوانان به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: در دوره ای کانون های فرهنگی هنری مساجد بسیار فعال بودند و برنامه های مختلف و متنوعی برای جذب استعدادها و پرورش آنها در نظر گرفته بودند، در یک برهه ای فعالیت آنها کاهش یافته است. با شیوع بیماری کرونا در مقطعی مساجد نیمه تعطیل و حتی تعطیل شدند و به تبع آن فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز کاهش چشمگیری یافت.

 

این نویسنده و شاعر اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید برنامه های قوی و منسجم تری برای دوران پسا کرونا در نظر بگیرند و با انگیزه و امکانات بیشتر فعالیت های خود را در پیش بگیرند. به نظر بنده فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت هایی دو سر برد است. بچه ها برای فعالیت های ادبی و هنری به مساجد می آیند و ناخودآگاه به مسایل مذهبی علاقه مند می شوند. از طرفی نیز در زمینه های مختلف ادبی مثل شعر، داستان نویسی و زمینه های هنری مانند تئاتر،نقاشی و خوشنویسی آموزش می بینند. در واقع کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند محفلی امن برای شکوفایی استعدادهای نوجوانان باشد.

 

وی که اثرش با عنوان «پل جغاتو» برگزیده نوزدهمین دوره انتخاب کتاب دفاع مقدس شده است، خاطرنشان کرد: عموما بچه هایی که به مساجد می آیند، خانواده های مذهبی دارند و کانون های فرهنگی هنری می توانند بستر خوبی برای آموزش آنها در زمینه های مختلف فراهم کنند. استعداد این بچه ها می تواند در زمینه های مختلف شناسایی و سنجیده شود و بر اساس آن بچه ها دسته بندی و در زمینه ای که علاقه مندند و استعداد دارند، آموزش ببیند.

محبوبی با بیان اینکه همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد با نویسندگان، شاعران و هنرمندان باید بیشتر شود، افزود: بنده به عنوان یک نویسنده و شاعر مسایل ادبی و هنری را از مسایل مذهبی و معنوی جدا نمی دانم. مسایل معنوی زیرمجموعه فرهنگ است. قطعا اگر از بنده تقاضای همکاری کنند، جوابم مثبت است.

 

نویسنده کتابهایی همچون هدیه، آفتاب حکمت، روح اخلاص، آینه اخلاص، فرزند کعبه،شمیم یاس، پگاه و خشت اول تصریح کرد: امثال نویسندگان و شاعرانی همچون من برای کودکان و نوجوانان می نویسیم. همکاری ما با کانون های فرهنگی هنری مساجد در جهت آموزش بچه ها باعث می شود بیشتر با روحیات بچه های امروز آشنا شویم. سوژه های جدیدی برای کتاب های خود کشف کنیم. در حقیقت به نوعی به نوشتن ما کمک می شود. از طرفی نیز کودکان و نوجوانان استعدادیابی می شوند، داستان نویسی یاد می گیرند و با کتاب های خوب آشنا می شوند.

 

این مدرس داستان نویسی عنوان کرد: تعامل نویسندگان و هنرمندان با کانون های فرهنگی هنری مساجد خیر و برکتی چند جانبه دارد. این خیر و برکت شامل حال خانواده ها، بچه ها، نویسندگان و هنرمندان می شود. بر این اساس تعامل و همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد با نویسندگان و هنرمندان باید بیشتر شود.

 

وی با بیان اینکه بنده علاقه مند هستم با کانون های فرهنگی هنری مساجد همکاری کنم، گفت: به هر حال نویسندگی نیز بخشی از فعالیت های فرهنگی و هنری است. کانون فرهنگی هنری مساجد می تواند پاتوق خوبی برای نویسندگان، شاعران و هنرمندان باشد. مسئولان این کانون ها باید با برنامه ریزی منسجم و مستمر در استعدادیابی و آموزش کودکان و نوجوانان تلاش کنند. این مسئله به توان و انگیزه مسئولان کانون بر می گردد. هر چقدر تعامل کانون های فرهنگی هنری مساجد با هنرمندان، نویسندگان و شاعران بیشتر باشد، بازدهی کارها افزایش خواهد یافت.

 

 

کد خبر 1156143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha