تسریع در تزریق دُز سوم واکسن کرونا و واکسیناسیون کودکان بالای پنج سال

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان از تسریع در تزریق دُز سوم واکسن کرونا و واکسیناسیون کودکان بالای پنج سال خبر داد.

«سیده معصومه هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان، از افزایش 10 درصدی تزریق دُز سوم واکسن کرونا و واکسیناسیون کودکان بالای پنج سال در هفت روز آینده خبر داد.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع جلسه ای که با حضور مسِئولان ستادی مرکز بهداشت در سالن اجتماعات مرکز بهداشت شیروان برگزار شد، اهداف مهم این جلسه، واکسیناسیون کودکان بالای پنج سال و افزایش 10 درصدی تزریق دُز سوم واکسن کرونا در هفت روز پیش رو می باشد.

 

هاشمی خاطرنشان کرد: مدارس یکی از نقاط بالقوه در تزریق واکسن کرونا در بازه سنی بالای پنج سال می باشند که در صورت هماهنگی مسئولان آموزش و پرورش با معاونت بهداشتی شهرستان این امر با سرعت بالا ادامه خواهد یافت.

 

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام آخر سال و شروع مسافرت های نوروزی یکی از ملزومات، تزریق دُز سوم واکسن کرونا می باشد که تمامی مراکز واکسیناسیون سطح شهرستان با تمام قوا آماده ارائه خدمات به همشهریان و مهمانان عزیز خواهند بود.

 

هاشمی اضافه کرد: با توجه به اینکه تزریق واکسن نقش بسیار مهمی برای جلوگیری از تعداد مرگ و میر و کاهش بستری ها دارد، همکاران مرکز بهداشت شهرستان تلاش های متعددی را برای تشویق و ترغیب افراد انجام داده اند و حتی تماس های تلفنی با اشخاص جهت تزریق  دُز اول و دوم داشته اند.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان گفت: استفاده از ماسک نقش بسزایی در جلوگیری از گسترش و سرایت این ویروس دارد و از سویی تزریق دُز سوم ایمنی بدن را بالاتر خواهد برد و احتمال ابتلاء به بیماری شدید را کاهش می‌دهد، رعایت شیوه نامه های بهداشتی، عدم شرکت در تجمعات عمومی و خانوادگی و عدم عادی انگاری برای پیشگیری از درگیر شدن با حجم بالای مبتلایان و بستری های ناشی از کرونا در سویه جدید این ویروس، بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 1156178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha