لزوم اولویت بندی پروژه‌های عمرانی ۱۴۰۱ در رشت

امام پناهی با تاکید بر لزوم اولویت بندی پروژه‌های عمرانی ۱۴۰۱ گفت: در اجرای پروژه‌های سال آتی باید از اکنون اولویت‌بندی صورت گیرد، لذا پروژه‌های اهمیت‌داری که بر اساس نیاز و درخواست عمومی مردم است باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «حمیدرضا امام‌‌پناهی» امروز(پنج‌شنبه، ۱۹ اسفند) در کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت با بیان اینکه هر دستگاهی که در بحث تخصیص اعتبار پروژه‌اش کوتاهی شود، بیانگر اهمال کاری همان دستگاه است گفت: باتوجه به اینکه مرکز استان هستیم باید ضریب جذب اعتبارات ما بیشتر باشد در حالیکه در برخی پروژه‌ها حتی از برخی شهرستان‌های محروم هم، عقب‌تر هستیم.

 

فرماندار شهرستان رشت از تصویب ۲۳۵ پروژه با اعتبار مصوب به مبلغ ۲۱۹ میلیارد و ۸۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان خبرداد و افزود: از این میزان مبلغ ۸۶ میلیارد و ۷۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان آن استانی و مبلغ ۱۳۳ میلیارد و ۶۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان آن اعتبار ردیف متوازن است.

 

وی جذب اعتبارات را ملاک ارزیابی دستگاه‌ها و کارایی عملکرد آنها دانست و اعلام کرد: علاوه‌ بر تخصیص اعتبارات، پیشرفت اجرای پروژه‌ها از دیگر عوامل ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها خواهد بود.

 

امام‌پناهی خواستار تشکیل کارگروه تخصصی عمران و پیشرفت پروژه‌ها برای پیگیری اجرای پروژه‌ها شد و بیان کرد: در اجرای پروژه‌های سال آتی باید از اکنون اولویت‌بندی صورت گیرد، لذا پروژه‌های اهمیت‌داری که بر اساس نیاز و درخواست عمومی مردم است باید در اولویت قرار گیرد.

 

فرماندار شهرستان رشت بر بهره‌گیری از ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس جهت تخصیص اعتبارات ملی برای پروژه‌ها تاکید کرد و متذکر شد: باید از ظرفیت اعتبارات شهرستانی جهت اجرای پروژه‌های شهرستان بهره‌مند شویم که می‌طلبد در انتخاب پیمانکار هم دقت کنیم.

 

وی تصریح کرد: هرگونه تغییر در ردیف اعتباری باید با هماهنگی کمیته برنامه ریزی شهرستان باشد و هر گونه بی‌توجهی نسبت به این امر را نمی‌پذیریم.

 

 

 

کد خبر 1156187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha