کانون های مساجد گسترده ترین شبکه اقدامات فرهنگی است

فائزی گفت: با توجه به تعداد کانون های مساجد، گسترده ترین شبکه اقدامات فرهنگی را در استان داریم و در واقع ۳۷۲ موقعیت با نیروی انسانی در گستره استان فعالیت دارند که این امر فرصتی بی نظیر است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدحسین فائزی» در مراسم تجلیل از مدیران فعال کانون های فرهنگی هنری استان قزوین که امروز (پنجشنبه ۱۹ اسفند) در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما چهار ساختار در کشور داریم که به واسطه چهار رخداد تاریخی ایجاد شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: بعثت رسول الله به ما ساختار مسجد را داد، جریان عاشورا ساختار هیئت را داد، انقلاب اسلامی ساختار بسیج و آتش به اختیاری که مقام معظم رهبری مطرح فرمودند ساختار موسسات مردمی را به ما داد که قدیمی ترین ساختار مسجد است.

 

وی با اشاره به فعالیت ۳۷۲ کانون فرهنگی هنری در استان افزود: با توجه به تعداد کانون های مساجد، گسترده ترین شبکه اقدامات فرهنگی را در استان داریم و در واقع ۳۷۲ موقعیت با نیروی انسانی در گستره استان فعالیت دارند که این امر فرصتی بی نظیر است.

 

فائزی افزود: ما اعتقاد داریم نیازمند نگاه تحولی و متفاوت هستیم، اگر قرار بوده سامانه ها و کارکرد جاری وزارتخانه و ادارات به خروجی خوبی برسد، الان می رسید بنابراین اگر نرسیدم و بازخورد نهایی و جدی را نگرفتیم باید قالب را بشکنیم و باید کار انجام شود و به نتیجه رسید.

 

وی تأکید کرد: اصالت با کار خوب، بردن بار انقلاب و تحقق مولفه های تمدن نوین اسلامی است و پیشتاز این عرصه مسجد است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با تأکید بر اهمیت استفاده از کارکرهای کانون های مساجد گفت: کارکرد کانون های مساجد باید بیش از پیش احیا شود و این احیا با کمک شما (فعالان کانون های مساجد) محقق می شود بنابراین این توقع وجود دارد در اسفند سال ۱۴۰۱ کارنامه دیگری را داشته باشیم و توجه کنیم که زمان به سرعت می گذرد و از آن طرف هم دشمن بیکار نیست و از لحظه لحظه ها استفاده می کند.

 

وی خاطر نشان کرد: مساجد فوق العاده مهم بوده و نگاه تحولی در کانون های مساجد می تواند حوزه فرهنگ استان را تکان دهد.

 

فائزی اعلام کرد: در محله ای که کانون فرهنگی هنری وجود دارد مردم نباید متاثر از تهاجم فرهنگی باشند، ما از کانون ها حمایت می کنیم و البته این حمایت را نباید مادی فقط قلمداد کرد زیرا برخی از فعالیت ها مانند جهاد تبیین پول نمی خواهد.

 

وی یادآور شد: کانون های مساجد تشکیلات حرفه ای و منسجم در حوزه فرهنگ بوده و ان شاالله پای کار آمده و اینگونه اتفاقات بزرگی رقم می خورد.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از ۲۱ نفر از مدیران فعال کانون های فرهنگی هنری شهرستان های قزوین، البرز و تاکستان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1156231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha