شهید سلیمانی همه فرمایشات رهبری را بدون تفسیر به رأی عمل می کرد

امام جمعه کرمان در پایان تأکید کرد: دو محور در شخصیت ایشان خیلی تأثیر گذاشت؛ یکی ولایی بودن به معنی حقیقی کلمه است که فرمایشات رهبری را بدون تفسیر به رأی همه را رعایت می کرد حتی در جبهه مقاومت؛ دوم معنویت شهید سلیمانی است که بسیار فوق العاده بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، پنجشنبه(۱۹ اسفند)در نشست با ائمه جمعه استان های تهران، قم، البرز و قزوین اظهار کرد: کرمان؛ با ۱۸۰ هزار کیلومتر وسعت پهناورترین استان کشور است.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه ۴۰ هزار کیلومتر از این وسعت، کویر است؛ فاصله شمالی ترین نقطه استان تا غربی ترین نقطه را حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ کیلومتر دانست و افزود: استان دارای ۲۳ شهرستان است و ۵۵ امام جمعه دارد که از این حیث رتبه سوم نماز جمعه را دارد.

 

 


وی ادامه داد: استان کرمان ظرفیت های فراوانی دارد و به لحاظ ثروت در ۱۰ استان اول کشور دارد اما رتبه واقعی آن در اقتصاد و معیشت و زندگی با این جایگاه، ۱۴ تا ۱۵ شماره فاصله دارد.

 

 

امام جمعه کرمان ظرفیت های استان در بخش معادن و کشاورزی و باغداری را هم دارای رتبه بالا دانست که با این ظرفیت ها، می توان استان را به درجه واقعی رساند اما برنامه ریزی می خواهد؛ اظهار کرد: سومین موضوع در خصوص استان، نقش کم نظیر شهید حاج قاسم سلیمانی است که رسالت جمهوری اسلامی را در منطقه خوب پیاده کرد.

 

 

وی زندگی شهید سلیمانی را دارای سه بخش عمده دانست که اولین آن کودکی و نوجوانی ایشان است که در روستای قنات ملک و در زندگی کاملاً ایلی و عشیره ای سپری شد و افزود: دوم در هشت سال دفاع مقدس و بلافاصله مأموریت ایشان در امنیت جنوب شرق است.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار کرد: اما آن بخشی از زندگی شهید سلیمانی که پنهان مانده و تنها بخش کوچکی از آن نشان داده شده و می شود؛ فرماندهی سپاه قدس و برون مرزی است؛ خود ایشان یک بار می گفتند یک هزار و ۷۰۰ صفحه نامه فقط با یکی از مراکز حساس دارند.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: در زمان شهید سلیمانی به سه محور مقاومت توجه جدی شد؛ اول اینکه مقاومت های کوچک منقطع را به هم متصل و جبهه متصل واحد مقاومت ایجاد کرد؛ دوم گسترش جبهه مقاومت به جهت مساحت و فراگیری است که در زمان ایشان به شدت گسترش یافت.

 

 

وی سومین موضوع مهم در جبهه مقاومت که در زمان شهید سلیمانی اتفاق افتاد عمق بخشی به این جبهه است که چهره هایی تربیت و رشد یافت که هر یک قدرت مدیریت و فرماندهی جبهه مقاومت را در جهان اسلام دارد.
 

 

 

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در خصوص خاطرات و روحیه و رویه، دو مسئله ایشان را خیلی برجسته کرد؛ به ولایی بودن و معنویت فرمانده شهید سپاه قدس اشاره کرد و در این باره نکاتی از مواظبت و مراقبت والدین ایشان در خصوص پایبندی به شرع مقدس اسلام و حلال و حرام بیان کرد.

 

 


وی گفت: پدرش شهید سلیمانی علیرغم روستایی بودن اما متشرع و نکته گو و نکته سنج بود و خانواده شهید سلیمانی به جهت دیانت و اخلاق از قدیم الایام در ایل سلیمانی شُهره بودند و مادر ایشان با اینکه خانم روستایی بود اما اهل مراقبت و مواظبت بود.

 

 



امام جمعه کرمان در پایان تأکید کرد: دو محور در شخصیت ایشان خیلی تأثیر گذاشت؛ یکی ولایی بودن به معنی حقیقی کلمه است که فرمایشات رهبری را بدون تفسیر به رأی همه را رعایت می کرد حتی در جبهه مقاومت؛ دوم معنویت شهید سلیمانی است که بسیار فوق العاده بود و اسم او حاکمان و فرماندهان دنیا و حتی دشمنان را تکان می داد.

 

 

کد خبر 1156238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha