عضویت ۴۰ هزار نفر در ۷۳ کانون فرهنگی شهرستان آران و بیدگل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل گفت: در حال حاضر، ۴۰ هزار نفر در ۷۳ کانون فرهنگی شهرستان آران و بیدگل عضو هستند که ۷۰ درصد اعضا از نوجوان هستند.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با تبریک سالروز تأسيس كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد گفت:  در حال حاضر ۷۳ کانون فرهنگی و هنری در سطح شهرستان آران و بیدگل فعالیت می کنند که ۱۸درصد کانون‌ها در روستا‌ها و ۸۲ درصد در نقاط شهری این شهرستان هستند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: از مجموع کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان ، ۴۲ باب کانون شهری در شهرهای چهارگانه شامل چهار باب در سفیدشهر، ۱۰ باب در نوش آباد، چهار باب در ابوزیدآباد  و ۱۳ باب کانون روستایی در ۱۱ نقطه روستایی بخش های مرکزی و کویرات  این شهرستان هستند.

 

ضابطی ادامه داد:  در مجموع ۴۰ هزار نفر در کانون های فرهنگی شهرستان آران و بیدگل عضویت دارند که ۷۰ درصد این افراد نوجوان هستند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل با بیان اینکه ۶۰ کتابخانه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان فعال است، گفت: این کتابخانه ها به صورت  مخزن دار و  کتابخانه باز فعالیت می کنند.

 

 ضابطی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در زمینه های شبستان فرهنگ شامل رواق نور، دانش، کتاب، همدلی و رسانه، شبستان هنر شامل رواق فیلم، سرود، نمایش، ترنج و قلم و شبستان نوآوری شامل رواق فن آوری و کارآفرینی فعالیت می کنند.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد در ۱۸ اسفند ۱۳۷۲ و طبق مصوبه ۳۰۲ شورای انقلاب فرهنگی ایجاد شد.

 

تربیت متعالی جوانان با توجه به مقام خلیفه اللهی، توجه به عمران معنوی و محوریت مساجد و کارآمدسازی به معنای توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی از سیاست های کانون های فرهنگی هنری مساجد در راه اندازی کانون هاست.

کد خبر 1156288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha