غرس ۶۴۶ نهال به تعداد کانون های مساجد در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر ستاد فهمای کهگیلویه و بویراحمد در سالروز تاسیس کانونهای فرهنگی، هنری مساجد و همزمانی آن با هفته درختکاری گفت: ۶۴۶ نهال به تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد در استان غرس می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، به مناسبت سالروز تاسیس کانونهای فرهنگی و هنری مساجد و همزمانی آن با هفته درختکاری و روز منابع طبیعی، آئینی با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل ارشاد اسلامی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد، تعدادی از ائمه جماعت و مدیران کانون های فرهنگی مساجد شهرستان بویراحمد آئین درختکاری در مسجد قبا شهر یاسوج برگزار شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی، هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد در این آئین در خصوص سالروز تاسیس کانونهای مساجد، اظهار کرد: ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نقطه عطفی در فرهنگ و هنر این کشور است که این کانون های یکی از اثرگذارترین مجموعه ها در حوزه فرهنگی و دینی هستند.

 

«علیرضا دولت آبادی» تصریح کرد: به همین مناسبت برنامه های متعددی در سطح استان و شهرستان برای بزرگداشت این روز تدارک دیده شده است که با همکاری ستاد کانون مساجد استان و کانونهای فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.

 

وی افزود: با توجه به همزمانی ایام سالروز تأسیس کانون های مساجد با هفته درختکاری، سنت حسنه درختکاری برنامه است که اجرا می شود و بر این اساس، تعداد ۶۴۶ اصله نهال به تعداد کانون های فرهنگی و هنری استان توسط مدیران و اعضای کانون ها، در واقع به صورت همزمان با سراسر کشور در استان غرس می شود.

 

این مسئول فرهنگی عنوان کرد: مساجد به‌ عنوان یکی از مراکز مهم شکل‌گیری انقلاب اسلامی و تربیت نیروهای انقلابی و پایبند به  آرمان‌های امام راحل (ره) همواره نقشی مؤثر در اعتلا و توسعه نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته‌اند.

 

مدیر ستاد عالی کانون های مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ روحبخش اسلام و زمینه سازی برای حضور فعال جوانان و نیروهای متعهد در عرصه فعالیتهای فرهنگی و هنری، شناسایی و تربیت استعدادهای درخشان و استفاده از اوقات فراغت جوانان و حفظ و ترویج فرهنگ ناب اسلامی از برخی اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: حضور در مزار شهدای گمنام و تجلیل از مقام شامخ شهدا و همچنین همایش تجلیل از فعالان کانون ها و برگزیدگان طرح ملی فهمای ۱۴۰۰ از برنامه های ستاد فهمای استان در هفته پیش رو خواهد بود.

 

کد خبر 1156294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha