دستیار وزیر فرهنگ از نمایشگاه گنج نظامی موزه ملک بازدید کرد

محمود شالویی دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی از نمایشگاه گنج نظامی (نمایش نسخ خطی آثار نظامی) که به مناسبت بزرگداشت حکیم نظامی شاعر نامدار ایرانی در موزه ملک دایر است، بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی از تعدادی از نسخ خطی آثار نظامی که در موزه ملک نگهداری می‌شود بازدید و در جریان چگونگی حفاظت و مرمت آنها قرار گرفت.
 
در بخش دیگری از این بازدید دستیار وزیر به نمایشگاه «نوروزنامه» که گزیده‌ای از آثار خطی و برگزیده کتاب‌های پژوهشی گنجینه ملک در مورد موضوع نوروز است، رفت.
 
همچنین وی از تالار موزه که به زندگی واقف موزه، «حاج حسین ملک» اختصاص دارد، بازدید کرد. 
 
در بخش پایانی این بازدید، شالویی از آثار لاکی اعم از قلمدان و جلدها و همچنین تالار خوش‌نویسی دیدن کرد.
 
گفتنی است، حسین ملک، بنیان‌گذار کتابخانه و موزه ملی ملک، این گنجینه را در سال 1316 خورشیدی به آستان قدس رضوی وقف کرد.
 
موزه ملی ملک، گنجینه‌ای سه هزار ساله از آثار و اشیای ارزشمند تاریخی در زمینه‌های گوناگون دارد. آثار تاریخی کتابخانه و موزه ملی ملک اکنون در 11 تالار و یک نگارخانه بدین‌ترتیب به نمایش درآمده‌اند؛ «سکه، نشان و مدال»، «آثار خاندان غفاری و کمال‌الملک» «تک اثر»، «حاج حسین آقا ملک» «خوش‌نویسی و نگارگری»، «آثار لاکی»، «آثار اهدایی بانو عزت‌ملک ملک»، «نمایشگاه‌های دوره‌ای»، «تمبر»، «هزارداستان (گزیده داستان‌های ایرانی- اسلامی)» «هنر و زندگی (کاربرد هنر و صنایع در زندگی ایرانی- اسلامی)»، «علوم در ایران اسلامی» 
 
بهره‌گیری از فناوری‌های نوین دیجیتال به ویژه نمایشگرهای لمسی و امکانات شنیداری و دیداری از ویژگی‌های پاره‌ای تالارهای ‌موزه‌ای به شمار می‌آید.
 

کد خبر 1156308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha