توجه به کاهش آلودگی و ترافیک در تولید خودروی برقی ایرانی در شیراز

ایمانیه گفت: حمایت از تولید و سرمایه گذاری اولویت مدیران استان فارس است و توجه به ترافیک و کاهش آلودگی در تولید نیز حائز اهمیت است که در تولید خودروی برقی به این مهم توجه ویژه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدهادی ایمانیه»، امروز (پنج شنبه 19 اسفند) در آیین  رونمایی از خودروی برقی و افتتاح مركز تحقیق و توسعه خودروهای برقی در محل كارخانجات مخابراتی ایران در شیراز گفت: حمایت از تولید و سرمایه گذاری اولویت مدیران استان فارس است.

استاندار فارس افزود: بیانیه ‌ای برای حمایت از تولید، سرمایه ‌گذاری و اشتغال به امضای امام جمعه شیراز و مسئولان قضایی و اجرایی استان رسیده و برای حمایت از تولید باید تمام دستگاه ها و مدیران استان هم افزایی داشته باشند.

وی اضافه کرد: توجه به ترافیک و کاهش آلودگی در تولید نیز حائز اهمیت است که در تولید خودروی برقی به این مهم توجه ویژه شده است و اندازه خودروی برقی تولید شده نیز برای تک سرنسین بودن که امروز اغلب شاهد خودروهای تک سرنشین هستیم، مناسب است.

استاندار فارس تاکید کرد: تلاش و پیگیری معاونت اقتصادی استانداری فارس برای یافتن سرمایه‌ گذار تولید این خودرو قابل تحسین است و در پی سرمایه گذار برای تولید انبوه این خودرو نیز خواهیم بود.

«محمد مهدی علویان مهر»، نیز در این مراسم گفت: حضور دانشگاه در صنعت و صنعت در دانشگاه ضروری است و تامین نیروی انسانی متخصص و پایش خودرو برای فعالیت‌های تخصصی خودرو در مركز تحقیق و توسعه خودروهای برقی در محل كارخانجات مخابراتی ایران وظیفه دانشگاه است.

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز افزود: دانشگاه صنعتی شیراز از راه دانش ثروت ‌آفرینی می ‌کند و تولید این خودرو نمادی از دانشگاه نسل سوم است و ایجاد این مرکز، کار ماندگاری در تراز جمهوری اسلامی است. 

خاطر نشان می شود، در پایان این مراسم از خودروی برقی تولید داخل کشور با عنوان «اکسیژن» رونمایی شد و این خودرو با مشاركت شركت كارخانجات مخابراتی ایران و شركت خودرو سازان جنوب و دانشگاه صنعتی شیراز تولید شده و قدرت موتور آن 15 كیلو وات است که باطری لیتیوم آیونی خودرو برای شارژ كامل با شارم آرام خانگی، سه ساعت و نیم و با فست شارژر ها، نیم ساعت زمان نیاز دارد و با هربار شارژ، 220 كیلومتر پیمایش خواهد داشت.

کد خبر 1156341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha