فعالیت ۴۵۱ کانون فرهنگی هنری در مساجد چهارمحال و بختیاری

مظاهری تعداد کانون مساجد در شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری را ۴۵۱ باب عنوان کرد و بابیان اینکه استان در حوزه کانون‌ های مساجد، جایگاه شاخصی دارد، از مسئولان تقاضا کرد تا بیش از پیش در خصوص اعطای اعتبار به کانون‌ های مساجد توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محمدرضا مظاهری» با حضور در برنامه زنده «زیر یک سقف» از شبکه استانی جهانبین با تبریک اعتیاد شعبانیه و بیست و نهمین سالگرد تاسیس کانون‌های مساجد، اظهار داشت: کانون‌ های مساجد یکی از نهادهای ارزشی و انقلابی است که از سال ۱۳۷۱ با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی و احیای کارکردهای فرهنگی، تربیتی، دینی اقتصادی، اجتماعی و هنری مساجد شکل گرفته است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۲۶ هزار کانون در سطح کشور خبر داد و گفت: سهم چهارمحال و بختیاری از تعداد کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد ۴۵۱ کانون است که در سطح شهرها و روستاهای این استان گسترده شده است.

 

مظاهری به نقش و کارکرد کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد استان اشاره کرد و گفت: حرکت فزاینده ای هم به لحاظ کمی و کیفی در مجموعه کانون های فرهنگی هنری استان هستیم و هرکجا گره‌ای ایجاد شده بچه‌های مسجد برای گره‌گشایی وارد میدان می‌شوند و پیشگام و پیشتاز هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در دوران شیوع کرونا این کانون های فرهنگی هنری مساجد بودند که فعالیت ‌های خود را به سمت حوزه سلامت هدایت کردند و با تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی و تولید ماسک به یاری مردم شتافتند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همچنین تاکنون ۱۱ مرحله از توزیع بسته های گوشت متبرک قربانی با همکاری ستاد هماهنگی چهارمحال و بختیاری و با مساعدت برنامه تلویزیونی سمت خدا و موسسه خیریه حضرت خدیجه (س) برای کمک به آسیب ‌دیدگان اجرا شده است.

 

مظاهری با بیان اینکه حوزه فعالیت کانون‌ها در حوزه قانون و عترت، آموزش و توانمندسازی، هنر متعالی، کتاب و کتابخوانی، فعالیت های اجتماعی و فضای مجازی توسعه پیدا کرده است، اظهار داشت: فعالیت کانون‌ها در قالب رویداد ملی فهما در سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری و ۱۲ رواق تعریف شده است و در همین راستا به رقابت مومنانه می‌پردازند.

 

وی با بیان اینکه همه کارکردهای یک مسجد در رواق‌ها تعریف می‌شود، افزود: تمامی فعالیت‌ های شکل گرفته در کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد در سامانه بچه های مسجد قابل بارگذاری و مشاهده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری به افتخارات استان در قالب رویداد ملی فهما نیز اشاره کرد و گفت: این ستاد در سال ۹۸ استان رتبه نخست را در بخش قرآن و عترت از آن خود کرد و در دومین رویداد در سال گذشته در قالب ایران قوی رتبه دوم را کسب کرد و امسال هم کاندیدای پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران معرفی شده است و ۹ کانون استان به عنوان کانون برتر، برگزیده و شایسته تقدیر اعلام شدند.

 

مظاهری بابیان اینکه جایگاه استان در حوزه کانون‌ های مساجد، جایگاه شاخصی است، از مسئولان تقاضا کرد تا بیش از پیش در خصوص اعطای اعتبار به کانون‌ های مساجد توجه کنند.

 

وی، وحدت و همدلی را از دیگر انتظارات خود از نهادهای فعال در مساجد استان عنوان کرد و افزود: اهمیت و جایگاه مسجد در آیات و روایات و در کلام معصومین (ع) تاکید بسیاری شده و فعالیت در این حوزه باید با نگاه و صبغه الهی انجام شود و دستگاه ها باید با هم همبستگی و یک صدایی داشته باشند و از دل مسجد یک صدا شنیده شود تا بتوان به هدف نهایی که جذب جوانان و نوجوانان و تحقق مسجد طراز انقلاب اسلامی است دست یابیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: همچنین انتظار می‌رود در هنگام ساخت مساجد یک جانمایی برای استقرار کانون های فرهنگی هنری پیش‌بینی شود تا بچه های مسجد در محل مشخص شده فعالیت های خود را ساماندهی کنند.

 

وی به برنامه ‌های این ستاد در استان نیز اشاره کرد و گفت: با وجود محدودیت های کرونایی برنامه‌ های متعددی در سطح کانون های فرهنگی هنری استان برگزار شد، افتتاح ۲ طرح ملی ترنم فهما با حضور مسئولان کشوری و استانی و افتتاح طرح ملی شکوه مادری در قالب سه شنبه‌ های تکریم که تکریم مادران از مهمترین این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

 

وی خاطرنشان کرد: طرح تابستانه فهما تحت عنوان مسجد، مدرسه، تابستان، اجرای برنامه‌های جشنواره رضوی در دهه کرامت، اجرای برنامه‌های تبیینی در قالب کمیته مساجد ستاد دهه فجر و سلسله گفتمان های نماز از دیگر برنامه‌های اجرا شده در سال جاری از سوی کانون های مساجد استان است.

 

کد خبر 1156350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha