داشتن کارت واکسن کرونا برای تمامی مسافران نوروزی الزامی است

حسینی گفت: داشتن کارت واکسن کرونا برای تمامی مسافران نوروزی الزامی بوده و در افراد بالای ۱۸ سال تزریق ۳ دُز واکسن کرونا و در افراد زیر ۱۸ سال تزریق ۲ دُز این واکسن الزامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سیدجواد حسینی» در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: برنامه‌های ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی از ۲۵ اسفند ماه امسال آغاز می‌شود و تا ۱۴ فروردین ماه سال آینده ادامه می‌یابد و معتقدیم که موفقیت در این ماموریت مهم همکاری همه جانبه مردم، مسئولان و اصحاب رسانه را می‌طلبد، سهم حوزه سلامت در بحث سلامت جامعه ۲۵ درصد و ۷۵ درصد دیگر سهم مردم و دیگر مجموعه‌ها بوده است.

 

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص آخرین آمار واکسیناسیون انجام شده در حوزه تحت پوشش این دانشگاه، گفت: میزان تزریق در دُز اول ۹۷ درصد، در دُز دوم ۸۴ درصد و در دُز سوم ۳۴ درصد بوده و گرچه در دُزهای اول و دوم از میانگین کشوری جلوتر هستیم، اما در دُز سوم عقب هستیم که نیازمند حضور پررنگ‌تر مردم در مراکز واکسیناسیون کرونا هستیم، هدچند در روزهای اخیر مراکز سیار واکسیناسیون کرونا را گسترش داده‌ایم.

 

حسینی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۱ بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی در آماده‌باش کامل هستند، ما با توجه به اینکه در نوروز ۱۴۰۲ ماه مبارک رمضان را داریم برای نوروز ۱۴۰۱ حجم بالای زائران و مسافران نوروزی پیش‌بینی کرده‌ایم و امیدواریم که با توجه به شرایط بحرانی کرونایی مردم حداکثر همکاری را داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه فوتی‌های کرونایی که دو رقمی بوده تک رقمی شده و عدد آن در ۲۴ ساعت گذشته ۵ نفر بود، تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت نامناسب موج ششم بحران کرونا بهتر شده، اما نباید تصور کنیم که کرونا تمام شده و اومیکرون دیگر خطری ندارد، زیرا با کوچکترین غفلت زمینه ورود به موج هفتم بحران کرونا فراهم می‌شود.

 

جانشین سناد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: هم‌اکنون مشهد در وضعیت نارنجی و قوچان، درگز، کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در وضعیت قرمز بوده و مابقی شهرهای استان زرد است و هیچ شهر با وضعیت آبی در خراسان رضوی نداریم.

 

حسینی با ذکر این نکته که ورود با خودروی شخصی تست ندارد، اما داشتن کارت واکسن کرونا برای تمامی مسافران نوروزی الزامی است، تاکید کرد: همچنین انجام تست‌ها در موارد خاص در فرودگاه خواهد بود و کسانی که مشکوک باشند ۵ روز در محل اسکانشان قرنطینه می‌شوند و در کنار آن اعلام شده که شرط خرید بلیط سفر نوروزی برای افراد بالای ۱۸ سال دریافت ۳ دُز واکسن کرونا و افراد زیر ۱۸ سال دریافت ۲ دُز این واکسن بوده است.

 

وی بیان کرد: نظارت ویژه بر میوه‌فروشی‌ها، آجیل‌فروشی‌ها و شیرینی فروشی‌ها از ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ با همکاری اتحادیه‌های مربوطه انجام می‌شود و تاکنون بسیاری از واحدها اخطار گرفتند، ضمن اینکه تعدادی دیگر پلمب گشته و تعدادی هم به مرجع قضایی معرفی شدند و قاطعانه اعلام می‌کنیم که سلامت مردم خط قرمز ما بوده و در این خصوص هیچگونه کوتاهی‌ای نخواهیم داشت.

کد خبر 1156352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha