جهاد زنان اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس را به جهان منتقل کنیم

حسنوند با بیان اینکه ما باید جهادی که زنان اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس انجام دادند را به جهان منتقل کنیم گفت: در نگاه انقلاب اسلامی و محور دفاع مقدس، زن به عنوان یک عنصر که می‌تواند جامعه را تحت تاثیر قرار دهد و عضو سازنده باشد، معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «فریدون حسنوند» امروز (پنجشنبه ۱۹ اسفند) در نشست شورای اداری شهرستان اندیمشک که با محوریت دوازدهمین مراسم ملی پاسداشت ادبیات جهاد مقاومت و یادواره مقاومت مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس به همراه رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «حوض خون» برگزار شد اظهار کرد: سال‌ها دغدغه مردم اندیمشک، خانواده‌های شهدا و ایثارگران این بود که چرا نام این شهر در تاریخ دفاع مقدس آن‌گونه که باید پررنگ نیست.

 

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی افرود: در قرآن آمده که خداوند هرگاه بخواهد کمکی بفرستد، از جایی می‌فرستد که فکرش را نمی‌کنیم و چه چیزی بهتر از اینکه تقریظ رهبر معظم انقلاب یک برگ زرین از تاریخ دفاع مقدس شهرستان اندیمشک را به جهانیان معرفی می‌کند.

 

وی اذعان کرد: در تاریخ دفاع مقدس نقش بانوان کم‌رنگ نبود ولی کمتر منتشر شد اما نگاه تیزبین رهبر انقلاب ما را به این سمت رهنمون کرد که مبادا نقش زنان را در حین انقلاب، پس از انقلاب، در دفاع مقدس، در جنگ با گروهک‌ها، در دوران شبیخون فرهنگی و تحریم اقتصادی را فراموش کنیم که چگونه هم‌پای مردان ایستادگی کردند.

 

حسنوند تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمود که در دامن این زنان، مردان به معراج می‌روند و امروز هم حضور زنان در استمرار انقلاب واجب است و ضرورت دارد.

 

وی عنوان کرد: تهاجم فرهنگی سعی دارد زن را به عنوان یک عروسک و مترسک نشان دهد اما در نگاه انقلاب اسلامی و محور دفاع مقدس، زن به عنوان یک عنصر که می‌تواند جامعه را تحت تاثیر قرار دهد و عضو سازنده باشد، معرفی شده است.

 

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خداوند این لطف را به ما کرد تا یک هدیه‌ای از جانب نائب امام زمان (عج) به مردم شهرستان اندیمشک برسد و به مردم دنیا نشان داد که اندیمشک و مردم آن به ویژه زنان در دوران دفاع مقدس و در پشت جبهه‌ها برای این آب و خاک و برای دین و انقلاب چگونه جانفشانی کردند.

 

وی با بیان اینکه ما باید جهادی که زنان اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس انجام دادند را به جهان منتقل کنیم ادامه داد: این سند ماندگاری است که باید به آن افتخار کرد چرا که خیلی وقت‌ها ما به دنبال رسانه‌ای هستیم تا بتوانیم سخن حق خود را به جهان برسانیم و امروز خداوند این بستر را با علم نورانی رهبری فراهم کرد.

 

حسنوند ضمن تشکر از برگزار کنندگان مراسم و کسانی که در تألیف و انتشار این کتاب زحمت کشیدند و همچنین از رهبر انقلاب که باز هم نگاه پر از لطف و محبتش را به مردم  این خطه از جنوب داشته‌اند یاد آور شد: امروز دشمن به دنبال این است که بگوید نظام پشتوانه مردمی ندارد و رهبر انقلاب در میان مردم خودش غریب است اما اینگونه نیست و دیدیم که علی‌رغم تمام محدودیت‌ها و مشکلات، مردم چگونه برای ۲۲ بهمن خودجوش حضور پیدا کردند و مردم ما نشان داده اند که نسبت به ولایت حساسیت ویژه دارند.

 

کد خبر 1156356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha