جهاد تبیین ادامه دهنده راه شهداست/ انقلاب با هدف تفاوت میان مردم و مسئولان ایجاد شد

حجت الاسلام مرادی جهاد تبیین را ادامه دهنده راه شهدا خواند و گفت: چیزی که شهید را از رود پرخروش اروند در سرمای زمستان عبور داد، اطاعت، خوشنودی دل امام و انجام تکلیف بود و هر کسی می خواهد دل امام زمان را شاد کند باید تابع فرامین ولایت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌ الاسلام صادق مرادی» ظهر امروز (پنج شنبه ۱۹ اسفند) در آئین بزرگداشت راهیان نور که با حضور جمعی از کارکنان دادگستری و گروه های راهیان نور، در یادمان شهدای والفجر ۸ اروندکنار برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: همه جای استان خوزستان به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر محل شهداست، در دوران دفاع مقدس که فرماندهان جلوتر از سربازان در نبرد حضور داشتند و برای انجام کار وقت مشخصی را قائل نبودند، امروز نیز مدیران کشور باید جهادگونه خود را پیشرو کارکنان مجموعه خود و مردم بدانند.

 

رئیس کل دادگستری استان خوزستان با بیان اینکه رزمندگان در هشت سال جنگ، به جای توجه به خود و خانواده‌هایشان، تنها مردم را می دیدند و از حق خود گذشتند افزود: این الگو اگر در کشور فرهنگسازی شود و روحیه بسیجی در میان مردم و مسئولان ترویج پیدا کند، قطعا شاهد سازندگی بیشتر در کشور خواهیم بود.

 

وی تصریح کرد: مردم در بیش ۴۰ سالی که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد با همه دشواری‌ها ساخته اند و ثابت کردند که به نظام وفادار هستند و اکنون مسئولان نیز می بایست دین خود را بیش از پیش به مردم و کشور ادا کنند. در کشور ما انقلاب شد تا فرقی میان مردم و مسئولان نباشد.

 

حجت الاسلام مرادی بر ضرورت و اهمیت اقدامات فرهنگی برای جوانان تاکید کرد و ادامه داد: نوجوانان و جوانانی که امروز از سراسر کشور در این مکان حضور دارند، از نزدیک با رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس آشنا شدند و این تبیین‌ها، اثر معنوی زیادی دارد که به تقویت روحیه نو ‌دوستی و وطن‌دوستی کمک می‌کند.

 

وی یادمان والفجر ۸ اروندکنار را یکی ار نقاط بسیار مهم استراتژیک عملیات های دوران دفاع مقدس دانست و ابراز کرد: بعد از عملیات والفجر ۸ کمر صدام شکست و ما توانستیم به عمق خاک عراق نفوذ کنیم و مناطق بسیار حساسی را گرفتیم.

 

رئیس کل دادگستری استان خوزستان اضافه کرد: آنچه که اکنون اتفاق می افتد در واقع یکی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین است.

 

وی با بیان اینکه ما همه سرباز ولایت هستیم و هر چه که رهبرمان امر کردند باید انجام بدهیم عنوان کرد: نفس کشیدن در این مکان تبیین آن وضعیتی است که در دوران دفاع مقدس رزمندگان حاضر می شدند و جوانان از نزدیک با رشادت ها و جانفشانی های شهدا آشنا می شوند.

 

حجت الاسلام مرادی با اشاره به جنگ در اروپا خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس کل ایران اسلامی به سمت مناطق جنگی حرکت و از خاک این وطن دفاع کردند، لذا گردشگران خارجی نیز وقتی به این مناطق سفر می کنند فضای معنوی حاکم در این مناطق جنگی را لمس می کنند.

 

وی ابراز کرد: همچنین دانش آموزان و دانشجویان پس از بازگشت از یادمان های شهدا اثر معنوی مناطق جنگی روی آنها تاثیر فراوانی ایجاد کرده است.

 

رئیس کل دادگستری استان خوزستان بیان کرد: راویان، سرداران، رزمندگان، ایثارگران دوران دفاع مقدس و حتی مردم این مناطق با ذره ذره گوشت، پوست و استخوانشان  جنگ را لمس کردند و این نشان دهنده رشادت های دوران جنگ تحمیلی از شهداست.

 

وی اذعان کرد: در اقصی نقاط کشور پس از گذشت این همه سال از دوران جنگ وقتی پیکر پاک و مطهر شهدا به کسور باز می گردد همه و همه با هر طرز تفکر منقلب می شوند و از شهدا طلب دخیل و شفاعت می کنند. امیدوارم خداوند متعال توفیق درک شهدا را به ما عطا کند؛ آنچه که مهم است می بایست قدر شهدا، کشور، خودمان و رهبر انقلاب را بدانیم.

 

حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با همه مشکلات توانست ما را به این جا برساند و ان شاءالله این پرچم را به دست صاحبش برسد اذعان کرد: ما سختی های زیادی کشیدیم، ترور و جنگ داشتیم اما رویش های ما به مراتب بیشتر از ریزش ها بود.

 

وی حضور در یادمان های شهدا را یک تبیین دانست و تاکید کرد: خون شهدا انتقال دهنده فرهنگ شهادت است، رویش هایی که در مناطق جنگی و مدافعان حرم بدست آمد از برکت خون شهداست.

 

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه جهاد تبیین ادامه دهنده راه شهداست عنوان کرد: چیزی که شهید را از رود پرخروش اروند در سرمای زمستان عبور داد اطاعت، خوشنودی دل امام و انجام تکلیف بود و هر کسی می خواهد دل امام زمان را شاد کند باید تابع فرامین ولایت باشد.

 

وی یاد آور شد: چندی پیش غربی ها ارسال موشک و ماهواره و فن آوری دقیق و پیچیده را برای ما محال می دانستند اما این اتفاق از جانب کسانی که تابع ولایت بودند رخ داد و نقطه زنی کردند.

 

کد خبر 1156369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha