آثار هنری کانون ها باید از طریق فضای مجازی به دنیا معرفی شود

جهانگیری با بیان اینکه گفتمان جمهوری اسلامی باید در قالب هنر به ویژه سرود ترویج شود، گفت: کانون ها باید با بهره گیری از فضای مجازی آثار هنری خود را به دنیا معرفی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از میناب، « اسماعیل جهانگیری » در آیین اختتامیه ششمین جشنواره استانی سرود ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد و مراسم تجلیل از برترین های فهمای 1400 شهرستان میناب با اشاره به اینکه سرود مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اظهار کرد:  اجرای سرود با این سبک و سیاق ویژه کشور ماست.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با سرود ممزوج و همزاد است، افزود:هم قالب هنری سرود و هم محتوایی که در سرود استفاده می شود، رسانه خوبی برای بیان حقایق اسلامی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با ذکر این نکته که اثرگذاری سرود خاص و ویژه است، عنوان کرد: همزمان با آغاز حرکت های مردمی و تجمعات در اوایل شکل گیری انقلاب، سرود با چنین سبک و سیاقی رایج شد.

 

وی ادامه داد: مردم در جریان تظاهرات خودجوش به صورت فی البداهه اشعاری را زمزمه می کردند و شعار می دادند که از دل همان همخوانی ها سرود شکل گرفت و دلیل ماندگاری آن نیز این بود که از احساسات پاک و دلدادگی مردم به انقلاب نشات می گرفت و ریشه در ایدئولوژی داشت.

 

جهانگیری با بیان اینکه به دنبال تقویت گروه های سرود هستیم، گفت: برگزاری دوره های آموزش رایگان هنر در مناطق کمتر توسعه یافته از اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم است.

 

وی با تاکید بر اینکه گفتمان جمهوری اسلامی باید در قالب هنر به ویژه سرود ترویج شود، افزود: سرود نباید در سطح روستا و یا یک محله و شهر محدود شود و باید با بهره گیری از فضای مجازی به دنیا معرفی شود.

 

 

 

 

کد خبر 1156404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha