مسئولان جوان‌گرایی را در عمل محقق کنند/ با اخلال‌گران بازار شب عید برخورد شود 

حجت الاسلام حمید بامری گفت: مسئولان جوان‌گرایی را در عمل محقق کنند و با باور به جوانان میدان دهند، نیروی جوان تحول، قدرت و فکر جوان ایجاد می‌کند که البته تجربیات هم باید در کنار جوان باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۰ اسفندماه حجت الاسلام «حمید بامری» در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، گفت: مقام ‌معظم رهبری از جوانی به ‌عنوان موتور پیشران و محرک جامعه تعبیر می‌کند.

امام جمعه عنبرآباد بیان کرد: هنگامی که بیانیه گام دوم انقلاب را مرور می‌کنیم می‌بینیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی ۳۲ بار از کلمه جوان در این بیانیه استفاده کرده اند و مخاطب ویژه در این بیانیه جوانان هستند.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری آینده را با همت جوانان مؤمن و انقلابی ترسیم می کنند، آینده‌ای که در گام دوم آغاز شده‌ و نقش جوانان در تحقق اهداف گام دوم انقلاب بسیار ضروری و حیاتی است.

حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: ماهیت انقلاب اسلامی آرمان‌خواهانه است و این آرمان‌خواهی بدون حضور حداکثری جوانان قابلیت ظهور و بروز ندارد، مقام ‌معظم رهبری جمله‌ای دارند که می‌فرمایند؛ بنده معتقدم آرمان‌های انقلاب بدون نیرو، نشاط و جسارت جوانی قابل دسترسی نیست.

خطیب جمعه عنبرآباد ابراز کرد: دلیل تاکید ویژه و مکرر ناخدای کشتی انقلاب بر استفاده از جوانان برای چیست؟ وقتی به بیانیه گام دوم نگاه می‌کنیم صریحا می‌بینیم خطاب اصلی جوانان هستند چرا که تحول سازی با جوانان محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر زمام اداره و امور بخش‌های مختلف کشور به جوانان مؤمن، انقلابی، دانا و کاردان که الحمدلله کم نیستند سپرده شود امیدها برآورده خواهد شد، در واقع از نگاه مقام معظم رهبری علاج مشکلات کشور و راهکار برون رفت از نابسامانی‌ها آن است که نظام اسلامی در عرصه مدیریت کلان و میانی کشور تغییری انقلاب‌گونه و بنیادین صورت دهد.

حجت الاسلام بامری اضافه کرد: در حرم رضوی در سال ۹۸ حضرت آقا فرمودند؛ جوان‌ها باید شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت‌های دشوار قرار دهند که علاج کشور در این است ما در بیانیه‌ گام دوم باید حرکت کشور را بر دوش جوان‌ها قرار دهیم خب الحمدالله حالا که دولت انقلابی مردمی شکل‌گرفته است انتظار این است که نیروی جوان کارآمد انقلابی، متعهد و دلسوز بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه عنبرآباد اظهار کرد: دولت انقلابی و مردمی جوانانی که در سطح جامعه شانه‌های خود را برای بردوش گرفتن مسئولیت‌های دشوار آماده کردند این جوانان را بیشتر مورد توجه قرار دهند الحمدالله ظرفیت ها کم نیستند و در حرکت عظیم ملت ایران نسل جوان باید پیشرو باشد.

وی ادامه داد: دولت باید در انتصابات و تغییرات خودش نیروهای جوان، مؤمن، مخلص، کارآمد و متعهد، جهادی، انقلابی و بومی در هر منطقه را ببیند و در اولویت قرار دهد این مطالبه از سایر قوا، مسئولان و مدیران نیز هست.

حجت الاسلام بامری با اشاره به این که مسئولان جوان‌گرایی را در عمل محقق کنند، خاطرنشان کرد: مسئولان با باور به جوانان میدان دهند، نیروی جوان تحول، قدرت و فکر جوان ایجاد می‌کند که البته تجربیات هم باید در کنار جوان باشد این جوانان با انگیزه‌ای که کمر بستن برای خدمت انگیزه‌هایی که آماده‌اند برای جهاد در میدان کار و تلاش این‌ها را ببینید این‌ها را دریابید.

امام جمعه ابراز کرد: مادامی‌که نیروی جوان و کارآمد در هر منطقه‌ای هست از ظرفیت همان مناطق برای خودشون استفاده شود ضرورتی ندارد از جای دیگر نیرو وارد کرده و استخدام شود بومی‌گزینی را در اولویت قرار دهد دولت از انتصاب مدیران پروازی جدا خودداری کند چرا که این انتصاب‌ها به نفع مردم نیست و فرصت سوزی است.

حجت الاسلام بامری اظهار کرد: دشمن‌ روی جوانان سرمایه‌گذاری زیادی می‌کند حواسمان جمع باشد عده‌ای را به بی‌تفاوتی می‌کشاند و عده‌ای را مأیوس و دلسرد می‌کند، یأس بزرگ‌ترین آفت جوان است و در مقابل یأس و ناامیدی که دشمن می‌خواهد به جوانان تلقین و تزریق کند جوانان عزیز خودتان را مصونیت بدهید.

خطیب جمعه عنبرآباد با بیان این مطلب که ۲ عامل بیشترین چیزی که روی ذهن جوان اثر می‌گذارد، تصریح کرد: یکی تبلیغات گوناگون دشمن آن تبلیغاتی که جوانان را نسبت به عقائد مقدس اسلامی و حقایقی که در انقلاب به‌ عنوان مسلم، پایه‌ها و ستون‌های اصلی اعتقاد شناخته ‌شده است سست و بی‌تفاوت کند و عامل دوم عدم تبیین و دفاع صحیح از حقایق و اصول است.

وی افزود: جوانان امروز شما و همه ما در معرض امتحان و آزمایش هستیم تلاش کنیم در مسیر خدا، اهل‌بیت (ع)، انقلاب و ظهور سربلند بیرون بیاییم.

حجت الاسلام بامری عنوان کرد: در ماه شعبان و اعیاد شعبانیه الحمدالله شاهد تحقق گام بلند سپاه در فضایی شدن اولین کشور اسلامی بودیم و ماهواره نور ۲ که ارتقا یافته ماهواره نور یک است این گام یک اتفاق مهم و بزرگی است.

امام جمعه عنبرآباد بیان کرد: اساسا ماهواره برها طبق تعریف نظامی یک موشک بالستیک قلمداد می‌شوند و می‌توانند ابزاری راهبردی در تقویت بازدارندگی دفاعی و نظامی محسوب شوند و پیام این اتفاق بزرگ این است که فرزندان انقلابی این مردم توانستند سینه‌ آسمان را بشکافند و جمهوری اسلامی را به‌عنوان اولین کشور مسلمان معرفی کنند که ماهواره را در فضا قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: فضایی شدن ایران اسلامی فقط یک اتفاق و دستاورد عملی فنی نیست بلکه غلبه بر اراده‌هایی است که می‌خواستند ما را در زمین قفل کنند اما ما توانستیم بر دشمن غلبه پیدا کرده و این فناوری‌های پیچیده و دانش‌های نوین توسط جوانان انقلابی و فرزندان همین آب‌ و خاک را به یک محصول تبدیل کنیم که این ‌مهم نمونه‌ای دیگر از تحقق شعار ما می‌توانیم است.

حجت الاسلام بامری تصریح کرد: با توجه به روزهای پایانی سال، از دولت درخواست داریم تا مسئله نظارت بر بازارها مخصوصا بازار شب عید مردم را تشدید و کنترل‌ کند چرا که هر ساله عده ای سودجو و فرصت طلب در آستانه سال جدید از شلوغی بازار و نیاز مردم در شب عید سوء استفاده کرده و در قیمت‌ها اخلال ایجاد کرده و اجناس را احتکار می کنند که نباید به آنها اجازه سو استفاده داد و اگر تخلفی صورت گرفت باید قاطعانه طبق قانون برخورد شود و مجازات صورت بگیرد.

خطیب جمعه عنبرآباد در خاتمه با بیان این مطلب که هفته منابع طبیعی را پشت سر گذاشتیم، گفت: از تلاش‌های ارزشمندی که حافظان محیط‌ زیست تشکر می‌کنم و درباره اهمیت محیط ‌زیست امام صادق (ع) فرمودند؛ زندگی بدون داشتن سه چیز گوارا نیست هوای تمیز، آب فراوان و زمین حاصلخیز که داشتن این سه امر حیاتی در زندگی کاملا به عملکرد ما انسان‌ها و ساکنان زمین بستگی دارد.

کد خبر 1156452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha