مبارزه با مواد مخدر نیازمند اقدامات ضربتی است

فرماندار شهرستان قرچک گفت: مبارزه با مواد مخدر و آسیب اعتیاد به حدی اهمیت دارد که در کنار فعالیت‌های پیشگیرانه کوتاه مدت و بلندمدت، نیازمند اقدامات ضربتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرچک به ریاست سرپرست فرمانداری و با حضور معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری، بخشدار مرکزی، شهردار و سایر رؤسای ادارات با محوریت ارائه گزارش اقدامات یکساله کمیته‌های ذیل این شورا برگزار شد.

علیرضا فاتحی‌نژاد فرماندار شهرستان قرچک در این نشست گفت: سلامت اجتماعی از جمله موضوعات مهم هر جامعه است که از مصادیق تحقق آن می‌توان به کاهش آسیب اعتیاد اشاره کرد، اگر سلامت اجتماعی وجود داشته باشد، در تمامی جوانب حتی اقتصادی هم می‌شود رشد کرد.

وی در خصوص مواد مخدر و عوارض استفاده از آن بیان داشت:  مصرف مواد مخدر یکی از برجسته‌ترین آسیب‌هاست که متاسفانه تیشه به ریشه نسل جوان زده و خسارت‌های زیادی به‌بار می‌آورد، همه باید دست‌به‌دست هم دهیم تا با اقدامات عملیاتی موثر، نیروی امیدبخش گام دوم انقلاب یعنی نسل نوجوان و جوان را از اسارت اعتیاد برهانیم.

فاتحی نژاد ادامه داد: حوزه‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی به موضوع مقابله با اعتیاد ورود پیدا کنند، دخانیات دروازه ورود به اعتیاد است، لذا باید دانش‌آموزان و والدین را نسبت به این موضوع حساس‌تر و هوشیار کرد.

فرماندار قرچک با اشاره به اینکه وظایف همه دستگاه ها در مبارزه با مواد مخدر سنگین است، اظهار داشت: ادارات در تمامی نشست‌های تخصصی راهکارها و پیشنهادات عملیاتی ارائه دهند، نظارت بر فعالیت کمپ‌ها و عطاری‌ها امری مهم بوده که باید کماکان مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 1156511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha