بیش از ۷۰ درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد استان زنان سرپرست خانواده هستند

صادقی گفت: بیش از ۷۰ درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد استان زنان سرپرست خانواده هستند که تلاش ما توانمند سازی این خانواده ها از طریق مشاغل خرد و خانگی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛  یحیی صادقی، جمعه(۲۰ اسفند) در سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه؛ به تاسیس کمیته امداد امام خمینی،  22 روز پس از پیروزی انقلاب و به دستور امام راحل اشاره و بیان کرد:  رسالت سنگینی بر عهده این نهاد قرار داده شد.

 




مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به فقر فراوان روستاها در اوایل انقلاب، اظهار کرد: کمیته امداد در این مسیر فراز و نشیب هایی را تجربه کرده است و تحریم های مختلفی که از ابتدای انقلاب تاکنون بوده، وظیفه ما را سخت تر کرده است.

 





وی بیشترین سهم در اشتغال استان را مربوط به کمیته امداد دانست و در این باره به ایجاد بیش از 13 هزار فرصت شغلی در سال جاری اشاره و بیان کرد: مشاغلی که کمیته اجرا می کند مشاغل مولد، پایدار و با تسهیلات ارزان قیمت ایجاد است و تغییرات ارزی بر آن ها تاثیر ندارد.

 





صادقی افزود: هم مددجویان و هم افرادی که نیازمند کمک هستند می تواند وارد سامانه امداد هوشمند (سها) شده و شرایط خود را در این سامانه درج کند تا بعد از بررسی و تایید کميته امداد، مشمول حمایت شوند.

 




وی در تشریح عملکرد کمیته امداد به 40 هزار متر مربع فرش دستباف اشاره کرد که طی 11 ماهه امسال توسط مددجویان بافته شده و ارزش فرش های تولیدی بیش از 200 میلیارد تومان است.

 




مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان گفت: همچنین 30 هزار نفر دانش آموز، پنج هزار دانشجو و 400 نفر نخبه تحت حمایت این نهاد در استان کرمان قرار دارند.
 

 



وی تصریح کرد: کمیته امداد از فرزندان ایتام و محسنین حمایت می کند و در این زمینه حدود 30 هزار فرزند یتیم و بی سرپرست تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

 




صادقی در پایان گفت: بیش از 70 درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد استان زنان سرپرست خانواده هستند که تلاش ما توانمند سازی این خانواده ها از طریق مشاغل خرد و خانگی است. 

کد خبر 1156512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha