صدور مجوز ساخت برای مردم و مسئولان یکسان باشد/ در عزل و نصب‌ها دخالت نکنید

شعبانی موثقی با بیان اینکه رعایت قانون از جانب مسئولان شایسته‌تر است تا مردم گفت: اعمال قانون در ساخت و سازها و دادن مجوز برای دستگاه‌های اجرایی و مردم باید یکسان باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی، طهر امروز در خطبه‌های آئین سیاسی، عبادی نماز جمعه این هفته اظهار کرد: التزام عملی به قانون از مظاهر تقوا است و هرچه مردم و مسدولان به قانون پایبند باشند؛ آن جامعه از پیشرفت بهتری برخوردار خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: حاکمیت قانون در جامعه اثر مثبت دارد و اگر قرار است مبارزه با فساد و عدالت و مبارزه با تبعیض در جامعه محقق شود به التزام عملی به قانون بر می‌گردد

شعبانی موثقی افزود: با بیان ایتکه عمل به فانون همواره مورد تأکید امام(ره) و رهبری بوده، تصریح کرد: اسلامی بودن با عمل و رفتار و سلوک فردی و اجتماعی می‌شود و انقلابی بودن یک مسدول به حرف و گفتار او نیست بلکه با سلوک سیاسی او مشخص می‌شود.

وی بیان کرد: فرادی که با قانون مخالفت کنند با اسلام مخالفت می‌کنند زیرا قانون پس از تصویب به تأیید شورای نگهبان رسیده و با شرع مقدس تطبیق داده می‌شود.

 امام جمعه همدان مطرح کرد: امام راحل نسبت به رعایت قوانین اجتماعی در ایران و فرانسه ملتزم بودند تا جایی که در سفر به همدان، مسیری طولانی را پیمود تا حتما از پیاده رو عبور کند.

شعبانی موثقی گفت: در سیره اهل بیت(ع) هم قانون برای همه یکسان اعمال می‌شود و در اسلام واژه آقازاده معنا ندارد و قانون برای همه باید یکسان اعمال شود.

وی با بیان اینکه مطالبات ما از مسئولان باید مبتنی بر قانون باشد، افزود: آنچه وظیفه هر مسئول یا دستگاه است را از آن مطالبه کنیم و به جای طرح این پرسش که چرا رهبری فلان کار را انجام نمی‌دهد باید ابتدا بررسی کرد که آیا آن کار جز اختیارات رهبری هست یا خیر.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تأکید کرد: رعایت قانون از جانب مسئولان شایسته‌تر است تا مردم و اگر مسئولان تخلف داشته باشند نمی‌توانند به مردم تذکر دهند.

شعبانی موثقی با تأکید بر رعایت قانون به یکسان برای همه خاطر نشان کرد: اعمال قانون در ساخت و سازها و دادن مجوز برای دستگاه‌های اجرایی و مردم باید یکسان باشد.

وی کرد: مصلای همدان نیمه کاره مانده و هزینه‌های هنگفتی برای تکمیل آن نیاز است و شرایط فعلی حسینیه هم برای اقامه نماز جمعه مناسب نیست و مردم در سرما می‌مانند، اما بودجه دولتی برای ساخت آن نیست و بنا شده با تغییر کاربری زمین‌های محدوده مصلی، بودجه این کار تأمین شود.

امام جمعه همدان گفت: آزادسازی بستر رودخانه‌هایی که از کوهستان الوند جدا می‌شود؛ مطالبه مردم است و نباید به وسیله افراد حقیقی و حقوقی تصرف شود.

شعبانی موثقی بیان کرد: عزل و نصب مسئولان هم وظیفه قوه مجریه است و بقیه افراد چه امام جمعه باشد و چه نماینده مجلس نباید دخالتی در این کار داشته باشد.

وی با اشاره به گرانی کالاها مطرح کرد: هم نظارت بر بازار باید تشدید شده و هم بازاریان انصاف را رعایت کنند زیرا گرچه نظارت ضعیف است، اما مردم هم باید به توازن اقتصادی کمک کنند.

شعبانی موثقی با اشاره به فرا رسیدن روز جوان هم گفت: یکی از معضلات شناسایی شده در سند فرهنگی استان، اعتماد کم به جوانان است و باید شرایط سپردن مسئولیت به افراد جوان فراهم شود.

پایان پیام/

 

کد خبر 1156555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha