اهتمام ویژه متولیان برای برگزاری یادواره‌های شهدا و نامگذاری خیابان‌ها به نام شهدا

حجت‌الاسلام علی‌پور با تاکید بر اینکه مسئولان باید در امر برگزاری یادواره‌های شهدا و نامگذاری خیابان‌ها به نام شهدا اهتمام بیشتری داشته باشند گفت:‌ شهدا با خون خود درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «قاسم علی‌پور» امروز (جمعه، ۲۰ اسفند) در خطبه‌های اول آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه شهرستان رودسر ضمن دعوت همه به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: بهترین توشه برای فردای قیامت و در دنیا توشه تقوای الهی است.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر تقوا را بهترین شاخصه برای گرامی داشتن انسان‌ها و سنجش آنها خواند و عنوان کرد: سفارش انبیا الهی و اولیا این است که به سمت تقوای الهی حرکت کنیم و تقوا را در تمام شئونات زندگی و حتی در تفکرات و اندیشه‌ها رعایت کنیم.

 

علی‌پور تصریح کرد: به فرموده امام هادی(ع) اگر کسی سه عمل تسلیم قلب و دادلدگی، تابع نظر امام بودن و تابعیت محض و همراهی با نائب امام را رعایت کند چه در عصر غیبت و چه در عصر ظهور همراه و یار امام زمان(عج) خواهد بود.

 

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی این هفته شهرستان رودسر ضمن گرامیداشت ماه شعبان المعظم این ماه را ماه ورود به ماه رمضان خواند و ضمن تاکید بر ذکر صلوات در این ایام اذعان کرد: ماه‌های رجب و شعبان فرصتی بسیار مغتنم برای این است که بتوانیم خود را برای ماه ضیافت الهی آماده کنیم.

 

وی تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سال 1358 را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: اوایل هفته آینده روز بزرگداشت شهدا را در پیش داریم، شهدا بر گردن همه ما حق بزرگی دارند و همه ما از سر صدقه خون شهدا است که امنیت، استقلال و آزادی داریم.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر با بیان اینکه شهدا با خون خود درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند به ایثار و فداکاری خانواده‌های معظم شهدا اشاره کرد و گفت: از تلاش متولیان و مسئولان بنیاد شهید تقدیر می‌کنیم و انتظار داریم در حوزه برگزاری یادواره‌های شهدا و نامگذاری خیابان‌ها و معابر به نام شهدا همت بیشتری به خرج داده شود.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر ضمن انتقاد از برخی افکار که اعتقادی به نامگذاری خیابان‌ها و کوچه‌ها به نام شهدا ندارند ابراز داشت: برخی می‌گویند که اگر ورودی شهرمان را به نام شهید نامگذاری کنیم دیگر به شهرمان توریست و گردشگر وارد نمی‌شود در حالیکه که ننگ بر چنین افکاری است زیرا همه چیزمان از شهداست.

 

علی‌پور با اشاره به در پیش بودن ایام ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اضافه کرد: جوانان ما به تأسی از این شخصیت بزرگ و امامزاده که همه چیزش برای خدا بود نسبت به خودسازی خود اقدام کنند‌

 

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان اظهار داشت: سه شنبه 24 اسفند سالروز انفجار بمب در مراسم نماز جمعه تهران توسط منافقان کوردل است، و به حق امام راحل فرمود که منافقان بدتر از کفارند زیرا در ظاهر با شما و در باطن علیه شما هستند.

 

وی تصریح کرد: بمباران شیمیایی شهر حلبچه توسط مزدوران رژیم بعث عراق مناسبت روز 25 اسفند است و همه شاهدند که چگونه دشمن وقتی توانایی مقابله با رزمندگان اسلام را نداشت چگونه از سلاح شیمیایی استفاده کرد.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر ضمن اشاره به سالروز رحلت یادگار امام در 26 اسفند 1373 خاطرنشان کرد: با نگاه به منازعات سیاسی و نظامی و جنگ اخیر بین روسیه و اوکراین امروز عزت ایران اسلامی بیشتر از هر زمان دیگری حس می‌شود و مشخص شد که با هدایتگری امام خامنه‌ای ایران به قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است. 

کد خبر 1156560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha