باید به تحصیل ، اشتغال و ازدواج جوانان توجه شود

خبرگزاری شبستان:حجت الاسلام شمس الدین اظهار داشت : مجلس با وضع قوانین درست می تواند در حل مشکلات جوانان نقش‌آفرین باشد؛ و به مقوله تحصیل ، اشتغال و ازدواج جوانان توجه شود .

به گزرش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام«سید عبدالجواد شمس الدین» امروز (جمعه، 20 اسفند) در خطبه های نماز  تصریح کرد: جمهوری اسلامی تلاش می کند استقلال خود را در همه بخش ها حفظ کند و  اجازه نمی دهد هیچ مسئولی با نظرات خود کشور را در وضعیت خاصی قرار دهد. این مولفه قوی شدن الزاماتی دارد که در دو بخش اصلی جمعیت و استقلال اقتصادی و علمی  حلاه می شود.

 

امام جمعه انزلی با بیان اینکه ما امروز نیازمند افزایش جمعیت هستیم گفت: با غنی شدن در تجهیزات نظامی این نیرو است که از آن ابزار استفاده خواهد کرد پس افزایش جمعیت یک ضرورت برای جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی تصریح کرد: برای قوی شدن کشور برخورداری از نیروی جوان لازم است با  جمعیت پا به سن گذاشته نمی توان تحول ایجاد کرد نیروی جوان رمز اصلی و موتور محرکه هر اقدام و تلاشی است در جامعه هر اقتدار و قدرتی بخواهد فراهم شود نیاز به نیروی جوان دارد.

 

حجت الاسلام شمس الدین افزود: جوانی تنها شرایط سنی نیست بلکه به فکر و اندیشه است . در این ۴۳ سالی که از انقلاب می گذرد به این دو مقوله توجه جدی نشده است (در بحث جمعیت و هم در خصوص جوانان کمتر به این مقوله توجه شده است) و این نقطه ضعف در مدیریت کشور می باشد که به خصوص در مجلس و در بخش قانونگذاری به آن پرداخته نشده است.

 

وی تاکید کرد: وقتی دشمن تلاش می کند جوانان را هدف قرار دهد و اغواگری می کنند در برابر این توطئه ها مسئولین فرهنگی و دستگاههای اجرایی برای جوانان چه کردند تا بتوانند در مقابل اغواگری دشمن ایستادگی کنند؟ مسئولین باید سه ویژگی برای قدرت و قوت ملی دنبال کنند.

 

وی این سه ویژگی را ارتقا علمی، ایمان قوی و مهارت اعام کرد و گفت: امروز هر کس باید مهارت یاد بگیرد تا قدرت ملی افزایش یابد برای این منظور ایجاد انگیزه می بایست جدی گرفته شود.

 

حجت الاسلام شمس الدین خاطر نشان کرد: بسیاری از دستگاه‌ها با همه طول و عرض خود در این بخش موثر نیستند و یکی از این دستگاهها صدا و سیماست و دیگری اداره ورزش و جوانان است. معلوم نیست که چه می خواهند بکنند؛ مسئولین دینی ما مسئولیت دارند و در این عرصه کم کاری ها زیاد است.

 

وی اظهار داشت: مجلس با وضع قوانین درست می تواند در حل مشکلات جوانان نقش‌آفرین باشد؛ و به مقوله تحصیل ، اشتغال و ازدواج جوانان توجه شود . این هنر نیست که به آنها وام دهیم با وام دادن به آنها از همان ابتدای زندگی جوانان را گرفتار می کنیم.

 

شمس الدین گفت: مصوبات بسیاری در مجلس صادر می شود که تاثیری ندارد  اما مصوباتی مانند جهاد و تبیین هنوز تایید نشده اند . هرکس باید برای گشودن گره از کار جوانان کاری انجام دهیم.

 

امام جمعه انزلی خاطر نشان کرد: جوانان ما جوانانی نجیب و وطن دوست هستند که پای رهبری و ولایت ایستاده اند، آنها آگاه بوده و با ترفندهای دشمنان آشنا هستند.امیدواریم مجموعه هایی که در شهرستان مسئولیت در خصوص جوانان دارند راهکارها و مشکلات جوانان را شناسایی کنند تا بتوانیم جامعه ای مومن، پویا و قوی داشته باشیم.

کد خبر 1156566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha