همه باید در جهاد تبیین پای کار بیایند و احساس مسئولیت کنند

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد ایجاد گفتمان با هدف ایجاد فکر، تبیین حفظ زنجیره، عملی کردن معارف دینی و انقلاب اسلامی، حفظ حضور مردم در صحنه و از بین رفتن مشکلات از جمله آثار جهاد تبیین دانست و گفت: همه باید در جهاد تبیین پای کار بیایند و احساس مسئولیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد» امروز (جمعه ۲۰ اسفند) در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز، با اشاره به جهاد تبیین اظهار کرد: جهاد تبیین به عنوان یک فریضه قطعی و فوری مورد نظر مقام معظم رهبری بیان شده و نشان از توجه و بینش ایشان است.


نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه دشمن به دنبال سیاه‌نمایی است افزود: هدف دشمنان سست و بی اراده کردن جوانان نسبت به ارزش‌های دینی و انقلابی است و عدم تبیین و دفاع صحیح از این اصول باعث می‌شود تلاش دشمنان بیشتر شود.

 

وی به آثار جهاد تبیین اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد گفتمان با هدف ایجاد فکر، تبیین حفظ زنجیره، عملی کردن معارف دینی و انقلاب اسلامی، حفظ حضور مردم در صحنه و از بین رفتن مشکلات از جمله این آثار است.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه همه باید در جهاد تبیین پای کار بیایند و احساس مسئولیت کنند تا دشمن نتواند با وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها و حقایق به اهداف خود برسد اضافه کرد: همان گونه که اقتصاد مقاومتی به گفتمان غالب در محافل اجتماعی، دانشگاه‌ها و سطوح مختلف جامعه تبدیل شده، جهاد تبیین نیز باید عمومیت پیدا کند و انجام آن را وظیفه الهی و انقلابی خود تلقی کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه عملیاتی شدن بحث تبیین، مستلزم شناخت نکته‌هایی است که دشمن روی آن متمرکز شده تصریح کرد: چند محور که دشمن غربی بر روی آن متمرکز شده تطهیر دوران ستمشاهی است که تمام رسانه‌های دشمنان دارند بر روی آن کار می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام موسوی فرد ابراز کرد: کارآمد نشان دادن نظام و انقلاب و کوچک‌نمایی نسبت به دستاوردهای انقلاب، اغفال جوانان از ریشه‌های پیشرفت و موانع پیشرفت و ناآگاه ساختن از ظرفیت‌های انقلاب اسلامی از دیگر موادی است که دشمن روی آنها متمرکز شده است.

 

وی با بیان اینکه تمام دشمنان تلاش دارند خدمات چهل و سه ساله انقلاب اسلامی را ناکارآمد نشان دهند اذعان کرد: ممکن است در برخی جاها ضعف داشته باشیم ولی باید بدانیم اگر جایی و نقطه‌ای موفق نبودیم نشان‌دهنده ناکارآمدی نظام اسلامی نیست بلکه اگر ضعف هایی وجود داشته باشیم باید امکانات و موانع رسیدن به اهداف را شناسایی کرده و سپس قضاوت کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه اسلام می‌تواند جامعه را خوب اداره کند و عدالت را بگستراند افزود: برای رسیدن به نتیجه درست و معقول باید همه مولفه‌ها و عناصر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاست‌های داخلی و بین المللی را بررسی کنیم.

 

کد خبر 1156569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha