باید از ساخت و ساز غیرمجاز در جنگل‌ها جلوگیری شود

آیت الله رئیسی با تاکید براینکه کوتاهی در حفظ جنگل ها پذیرفته نیست، گفت: باید از ساخت و ساز غیرمجاز در جنگل‌ها جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌آیت الله «سید ابراهیم رئبسی» امروز(۲۰اسفند) در نشست با فعالان و متخصصان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی مازندران با انتقاد از ساخت و سازهای غیرمجاز در جنگل‌ها اظهار کرد: باید بررسی شود ساختمان‌هایی که در قلب جنگل احداث شده، با مجوز چه مقاماتی بوده و آیا آن مقام برای صدور این مجوز صلاحیت داشته یا نداشته؟ و چنانچه صلاحیت داشته، چگونه به خود اجازه داده مجوز ساخت و ساز  در جنگل را صادر و ثروت ملی را تخریب کند؟

 

رئیس جمهور از استاندار مازندران خواست کارگروهی را مامور کند تا از فردا صبح تخلفات ساختمانی در درون جنگل را با اولویت ساختمان‌های در حال احداث بررسی کنند تا مشخص شود این ساختمان‌ها با چه مجوزی در حال احداث است.

 

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه تخلف و آسیب به جنگل‌ها از هیچ فرد و دستگاهی پذیرفتنی نیست، تصریح کرد: ادارات و سازمان های دولتی اجازه تعرض به منابع طبیعی را ندارند و دستگاه‌ها، مقامات و افراد بانفوذ هم چنانچه مرتکب تخلف شوند، باید با آن شدیدتر برخورد شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم حمایت از کشت برنج در سطح استان تاکید کرد و گفت: ظرفیت و امکان خودکفایی در برنج وجود دارد و این نیازمند برنامه‌ریزی مناسب و حمایت از کشاورزان است.

 

آیت الله رئیسی تاکید کرد: دولت از هرگونه تلاش برای خودکفایی در محصول برنج حمایت می‌کند.

 

رئیس جمهور در ادامه به موضوع بررسی وضعیت سدها توسط دانشگاههای مازندران اشاره کرد و افزود: دانشگاههای استان می‌توانند وضعیت سدها را بدون نگاه اقلیمی و با دیدگاه دقیق کارشناسی و علمی بررسی و آسیب‌های آن را برطرف کنند.

 

آیت‌الله رئیسی همچنین بر ضرورت برنامه‌ریزی برای جلوگیری از هدررفت آب تاکید کرد و گفت: لازم است در مدیریت آب، تجدیدنظر جدی انجام شود و بی‌تردید با مدیریت مناسب می‌توان کاری کرد که با کمبود آب مواجه نباشیم؛ ضمن اینکه با پیش‌بینی‌ها، پیشگیری‌ها و اقدامات مناسب می‌توان از قطعی آب و برق نیز جلوگیری کرد؛ همچنان‌که در ماههای گذشته در این زمینه اقدامات شایسته‌ای انجام شده است.

 

وی در ادامه نقش مردم و تشکل‌های مردم نهاد را در حفظ محیط زیست مهم دانست و از رئیس سازمان محیط زیست خواست برای صیانت از منابع و ثروت ملی کشور با سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی برادرانه همکاری کنند

کد خبر 1156588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha