لزوم تعریف چشم‌انداز چندساله برای مازندران/ قطار پرسرعتی از استان‌های دور به مازندران راه‌اندازی کنید

حجت الاسلام محمدی لائینی خطاب به رئیس جمهور گفت: برای مازندران یک‌قدم اساسی بردارید، جای خالی یک قطار محلی پرسرعت احساس می‌شود، قطار پرسرعتی از استان‌های دور به مازندران راه‌اندازی کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۰اسفند) در جلسه شورای اداری استان مازندران با حضور آیت الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهور دولت سیزدهم ضمن تبریک اعیادشعبانیه و تحسین اعضای کابینه دولت برای حضور در شهرستان های استان مازندران به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس جمهور جهت افتتاح و بهره برداری از پروژه ها و رفع مشکلات و درخواست های مردم استان، اظهار کرد: قائده این که حکومت در اختیار صالحان باشد.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه در برابر استکبار و آنهایی که بدخواهان انقلاب اسلامی هستند باید با قدرت ایستاد، گفت: همچنین در برابر مردم شریف ایران اسلامی باید با تواضع ایستاد چرا که این مردم در تمامی عرصه ها پشتیبان انقلاب و نظام بوده و هستند.

 

وی با بیان اینکه مازندران ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۴شهید مدافع حرم، ۲۲شهید سلامت، ۳۳هزار ایثارگر دارد، افزود: ۲۲ورزشکار مدال آور المپیکی و پاراالمپیکی در استان فعال هستند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه اگر همه جای ایران اسلامی برای تثبیت حکومت اسلامی قیام کردند در مازندران دوبار این اتفاق مبارک و میمون رقم خورده است، اظهار کرد: استان مازندران با وجود برخورداری مواهب الهی و فضای سبز دچار فقر است و با افزایش بی رویه تخریب جنگل و محیط زیست، جنگل خواری و ... درحال فقیر تر شدن است و این زیبنده مردمان فهیم و ولایی این استان نیست.

 

وی با بیان اینکه مازندران به فرموده رهبری با وجود مواهب الهی، آب و ... نباید فقیر باشد، گفت: استان مازندران الگوی موفق در حوزه کشاورزی، صنعت و ... ندارد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه مازندران از فقدان صنایع تبدیلی رنج می برد، افزود: آزادسازی سواحل دریای خزر خوب بوده است اما باید راه های دسترسی مردم استان به دریا به وجود بیاید. برای این ۶۰متر سواحل باید یک پیوست درست فرهنگی جهت رونق گردشگری با رعایت ارزش های اسلامی تدبیر شود.

 

وی به پروژه های بیمه کاره استان اشاره و بیان کرد: اتصال ریل قطار به خراسان مهم و ضروری است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: مرمت راه ها و منابع در روستاها نیازمند عزمی همانند جهاد سازندگی در دوران انقلاب است.

 

وی با بیان اینکه بعد دینی و انقلابی استان پنهان است، گفت: مردم این دیار معتقد و پایبند به ارزش های دینی هستندو باید برای ساماندهی مسائل فرهنگی استان عزم جدی از سوی دولت دیده شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به طرح توسعه مازندران که به همت بسیج علمی سپاه کربلا تدوین شده اشاره و بیان کرد: اجرای این طرح توسعه نیازمند تفویض اختیار به مسئولان محلی است.

 

وی بیان کرد: از آذربایجان غربی تا خراسان رضوی تعداد ۹استان وجود دارد و از این استان ها زائران زیادی راهی مشهد مقدس می شوند که تصادفات جاده ای، وقت و منابع، انرژی در این سفرها رقم می خورد که می طلبد قطار پرسرعت برای استان تدبیر شود.

کد خبر 1156605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha