مدیران برای بازگشت امید به جامعه شانه های خود را زیر بار مسئولیت دهند

آیت الله رئیسی با بیان اینکه توسعه کشور نیازمند مدیران قوی، جهادی و انقلابی می خواهدف گفت: مدیران برای بازگشت امید به جامعه شانه های خود را به زیر بار مسئولیت دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» امروز(۲۰اسفند) در جلسه شورای اداری استان مازندران، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: رفع مشکلات و دغدغه های مردم بهترین وسیله برای ارتقا است.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز همه مدعی به خدمت به مردم هستند، افزود: خدمت ها اقسام مختلفی دارد؛ یک خدمت با نگاه منفعت محور است و خدمت دیگر از باب نوع دوستی است.

 

وی با بیان اینکه همیشه در همه فرهنگ ها می گویند حق با مشتری است، گفت: در فرهنگ اسلامی محبت به مردم از جایگاه و اهمیت والایی برخوردار است.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه به برکت خون شهدا در امنیت به سر می بریم و باید خدمت به مردم سرلوحه همگان باشد، افزود: خدمت به مردم سرمایه اجتماعی را افزون می کند و حضور مردم در دفاع از انقلاب بیشتر خواهد شد.قوت و قدرت نظام مردم متدین است و امید آفرینی موجب مشارکت اجتماعی و حضور اجتماعی می شود.

 

وی با بیان اینکه تمامی سازمان ها برای توسعه کشور نقش آفرین هستند و کسی نباید از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند، گفت: موفقیت اداری نیازمند وجود نیروی انسانی کارآمد و مدیران جهادی و انقلابی است. نقش مدیران در افزایش سرمایه اجتماعی و امید آفرینی در جامعه بی بدیل است.

 

آیت الله رئیسی خواستار ارائه طرح و تدوین سند جامع برای توسعه استان مازندران شد و افزود: ظرفیت های مازندران در حوزه های مختلف زیاد است و فبول داریم نباید فقر در استان باشد و اگر در هر جایی فقیر به معنای محتاج به نان شب و سقف بالای سر وجود داشته باشد زیبنده جامعه اسلامی نیست.

 

وی با بیان اینکه متناسب سازی در بحث حقوق کارمندان و کارگران در دستور دولت قرار دارد، افزود: تلاش داریم با رشد اقتصادی، مشکلات کشور در بحث حقوق و مزایای کارگران و کارمندان مرتفع شود.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه میزان اعتبارات کل کشور محدود است، گفت: توسعه استان ها نیازمند هم افزایی همه مدیران دارد.

 

وی به بندر امیرآباد بهشهر اشاره و بیان کرد: زیرساخت های این بندر باید بروزرسانی شود تا در بحث صادرات و ... مشکل کشور و استان را مرتفع کند.

 

آیت الله رئیسی با انتقاد از ساخت و سازهای غیرمجاز در جنگل‌ها اظهار کرد: باید بررسی شود ساختمان‌هایی که در قلب جنگل احداث شده، با مجوز چه مقاماتی بوده و آیا آن مقام برای صدور این مجوز صلاحیت داشته یا نداشته؟ و چنانچه صلاحیت داشته، چگونه به خود اجازه داده مجوز ساخت و ساز  در جنگل را صادر و ثروت ملی را تخریب کند؟

 

رئیس جمهور از استاندار مازندران خواست کارگروهی را مامور کند تا از فردا صبح تخلفات ساختمانی در درون جنگل را با اولویت ساختمان‌های در حال احداث بررسی کنند تا مشخص شود این ساختمان‌ها با چه مجوزی در حال احداث است.

 

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه تخلف و آسیب به جنگل‌ها از هیچ فرد و دستگاهی پذیرفتنی نیست، تصریح کرد: ادارات و سازمان های دولتی اجازه تعرض به منابع طبیعی را ندارند و دستگاه‌ها، مقامات و افراد بانفوذ هم چنانچه مرتکب تخلف شوند، باید با آن شدیدتر برخورد شود.

 

وی به آزد سازی سواحل اشاره و بیان کرد: مدیریت سواحل آزاد شده مهم و ضروری است. سازمان عمران سواحل برای این مهم ایجاد شود.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه براساس قانون توسعه باید با حفظ محیط زیست همراه باشد، افزود: محیط زیست باید گره را باز کند و برای ایجاد صنعت راهکارهایی متناسب با حفظ محیط زیست ارائه دهند.

 

وی به درخواست نماینده ولی فقیه درمازندران درخصوص راه اندازی قطار پرسرعت در استان اشاره و بیان کرد: تلاش داریم این دغدغه مردم این دیار مرتفع شود.

 

آیت الله رئیسی به اهمیت توسعه گردشگری در استان اشاره کرد و افزود: مسئله فرهنگ و نگاه به ارزش های دینی باید در توسعه گردشگری دیده شود.

 

وی با بیان اینکه معضل پسماند استان رنج آور است، گفت: تلاش داریم تا شش ماه آینده تکلیف زباله سوز ساری مشخص شود.

 

رئیس جمهور  به نساجی قائم شهر اشاره کرد و افزود: رفع معضل نساجی قائم شهر با بانک ملی باید مرتفع شود.یکی از محصولات استان نساجی بود و مازندران را به نساجی می شناختند؛ باید به چرخه تولید بازگردد.

 

 وی به آمار تلفات در استان مازندران اشاره و بیان کرد: دستگاه های مربوطه برای رفع معضل راه های مازندران با هدف حذف تلفات جاده ای به خط شوند.همچنین برای رعایت قوانین رانندگی توسط مسافران و گردشگران فرهنگ سازی شود.

 

 

کد خبر 1156610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha