پرداخت ۵ هزار و ۳۵۹ مورد وام کارگشایی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان از پرداخت ۵ هزار و ۳۵۹ مورد وام کارگشایی در استان خبر داد و گفت: امسال ۴۲۲ هزار خدمات موردی به مددجویان داده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «سید مهدی عبادی» مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: ۵۱ درصد از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) شهری و ۴۹ درصد روستایی است و ۷۳ هزار و ۱۴۱ خانوار سرپرست زن و ۷۶ هزار و ۳۸۳ خانواده سالمند هستند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: تعداد خانواده‌های یک نفره تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان ‌و بلوچستان ۵۴ هزار و ۶۳ نفر، خانواده های ۲ نفره ۴۵ هزار و ۲۶۱ نفر، سه نفره ۲۷ هزار و ۴۷۵ نفر، خانوارهای چهار نفره ۲۱ هزار و ۸۸۹ نفر و خانواده های ۵ نفر به بالا ۲۹ هزار و ۴۵۶ نفر است.

 

وی در خصوص مستمری که ماهانه به خانوارها پرداخت می شود بیان داشت: به خانوارهای یک نفره ۳۵۰ هزار تومان، ۲ نفره ۵۰۰ هزار تومان، سه نفره ۷۰۰ هزار تومان و خانوارهای چهار نفره ۹۰۰ هزار تومان و ۵ نفر به بالا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می شود و به صورت میانگین ماهیانه ۱۱۰ میلیارد تومان به حساب مددجویان کمیته امداد در سیستان و بلوچستان مستمری پرداخت می‌شود.

 

عبادی تعداد سری جهیزیه ها و کمک هزینه های ازدواجی که تاکنون از سوی کمیته امداد به مددجویان اهدا شده را ۸ هزار و ۱۸۳ مورد عنوان کرد و افزود: به طور قطع امسال مددجویی در نوبت دریافت جهیزیه نخواهیم داشت.

 

وی ادامه داد:  همچنین امسال ۱۲ هزار و ۳۵۶ قلم لوازم ضروری شامل کولر گازی، کولر آبی، یخچال، بخاری گازی و برقی و آبگرمکن گازی و برقی در بین مددجویان استان توزیع شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان بیان داشت: در بحث سیل کنارک یک اتفاق ویژه در امداد افتاد، ۱۶۰۰ خانه را در سطح کنارک، چابهار و شهرهای اطراف آسیب دیده مانند دلگان و سرباز، ارزیابی کردیم و در مجموع ۷ هزار قلم کالا خریداری و بین مددجویان توزیع شد.

 

وی ضمن اینکه از پرداخت ۵ هزار و ۳۵۹ مورد وام کارگشایی در استان خبر داد افزود: امسال ۴۲۲ هزار خدمات موردی به مددجویان داده شد.

 

عبادی در بحث هزینه های درمانی مددجویان تصریح کرد: از ۲ سال پیش بیمه درمانی مددجویان شهری، از کمیته امداد گرفته و به بیمه سلامت منتقل شده ولی ما هزینه هایی به عنوان مکمل درمان به مددجویان می دهیم که امسال تاکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه درمان به مددجویان پرداخت شده است.

 

وی افزود: در بحث بیمه‌های تامین اجتماعی به شکل های مختلف چه طرح های اشتغال و چه مددجویان بالای ۴۰ سال، ۷ هزار و ۳۰۵ مورد هزینه پرداخت کردیم.

 

وی ادامه داد: امروز ما بازنشسته مددجو داریم که مثل یک بازنشسته براساس سال بیمه که معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ سال هست حداقل ماهیانه ۲ میلیون تومان حقوق می گیرند و دیگر هیچ وابستگی به کمیته امداد ندارند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: طرح مشترکی بین کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی چند سال است که برقرار بوده و اجرا می شود و طی آن برای کودکان زیر ۶ سال که سوء تغذیه دارند و مادران باردار و شیرده که مجموعا ۱۱ هزار و ۷۰۰ کودک و ۱۰ هزار و ۷۳۲ مادر با یک روند خارج از سیستم مددجویی به سیستم امداد معرفی و بررسی می شوند و هر ۶ ماه یکبار هم پالایش شده و افرادی که دیگر نیاز به حمایت ندارند خارج و افراد جدید وارد می شوند.

 

وی در مورد مباحث دانش آموزی اظهار کرد: ۱۲۲ هزار و ۲۸۵ دانش‌آموز و ۴ هزار و ۱۷۴ دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند که امسال یک اتفاق ویژه افتاد و بیش از ۲۰۰ قبولی دانشگاه فرهنگیان را دانش‌آموزان مددجو تشکیل دادند و همچنین  امسال ۹ مورد قبولی رشته پزشکی از بین مددجویان داشتیم.

 

وی در خصوص فعالیت های فرهنگی کمیته امداد از ارائه ۲۶ هزار و ۷۶۲ مورد آموزش خانواده و ۱۷ هزار و ۱۵۸ مورد مشاوره درمانی در سال جاری خبر داد و یادآور شد: در بحث مشاوره در صدد هستیم تریاج مشاوره را داشته باشیم به این معنی که هر مددجویی که می خواهد وارد سیستم امداد بشود از همان ابتدا از سیستم مشاوره عبور کرده و تعیین تکلیف بشود.

کد خبر 1156629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha