خلق اثر هنری «سردار عشق » توسط هنرمند آران و بیدگلی

دومین تابلو از سری طرح های سماع خط ویژه یادبود شهید سلیمانی و شهدای پاسدار با عنوان «سردار عشق» توسط هنرمند آران و بیدگلی خلق و طی مراسمی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، همزمان با اعیاد خجسته شعبانیه و به مناسبت روز پاسدار، دومین تابلو از سری طرح های سماع خط ویژه یادبود شهید سلیمانی و شهدای پاسدار با نام «سردار عشق » از سوی «سعید بوجار» هنرمند آران و بیدگلی رونمایی شد.

 

پیش از این همزمان با نخستین سالروز شهادت سردار سلیمانی، تابلو «سیر و سلوک تا شهادت» از سوی این هنرمند آران و بیدگلی رونمایی و به خانواده سردار شهید قاسم سلیمانی اهدا شده بود.

 

سعید بوجار آرانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل در خصوص این اثر هنری گفت: این تابلو هنری در پاسداشت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای پاسدار به مناسبت روز پاسدار همراه با ۶ جلد کتاب در حوزه جهاد تبین و روشنگری  در تالار شیخ صدوق در جوار حرم شاه عبدالعظیم حسنی شهر ری رونمایی شد.

 

مدیر آموزشگاه آزاد هنری سعید  افزود: تابلو سردار عشق از سری طرح های سماع قلم ،به سبک فانتزی با تکنیک استفاده از قلم راپید روترینگ ، روان نویس های رنگی روی مقوای گلاسه معمولی به ابعاد ۷۰ در ۱۰۰ سانتیمتر نقاشی شده است.

 

سعید بوجار ادامه داد: این اثر هنری به حرمت و یاد شهیدان غیور پاسدار به ویژه شهید سردار سلیمانی در مدت زمان بالغ بر ۸۰ ساعت کار مفید اجرا شده است.

 

این هنرمند آران و بیدگلی در ادامه اظهار داشت: تلاش دارم با بهبود اوضاع کرونا و فراهم شدن شرایط ، دومین نمایشگاه « سماع خط » را برپا کنم و پس از نمایش عمومی تابلو سردار عشق، این اثر هنری را طی مراسمی به سردار دکتر سید یحیی صفوی مشاور ارشد مقام معظم رهبری هدیه کنم.

 

بوجار خاطر نشان کرد: همچنین در این مراسم، یک اثر هنری دیگر در حوزه سماع قلم با عنوان «موکب پرواز» با موضوع پیامبر اعظم(ص) در ابعاد ۶۰ در ۴۰ سانتی متر رونمایی و به آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان تقدیم شد.

 

سعید بوجار آرانی کارشناس مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، مدیر مسؤول آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی سعید آران و بیدگل و از اساتید نقاشی منطقه است که با سابقه بیش از چهار دهه در حوزه هنرهای تجسمی و حداقل سه دهه در امر آموزش تدریس هنر طراحی و نقاشی به علاقه مندان و هنرجویان فعالیت می کند.

 

حاصل فعالیت این هنرمند، تربیت هنرجویانی همچون فاطمه حمامی نصرآبادی هنرمند توان یاب است که شهره جهانی دارد و بیش از یک دهه فعالیت و تلاش سعید بوجار به صورت افتخاری در امر آموزش و به سامان رساندن این هنرمند توان یاب با معلولیت بالای ۸۰ درصد قابل توجه اهل فن و کارشناسان بوده است.

 

سعید بوجار تاکنون ۱۵۵ اثر هنری در سبک جدید از سری طرح های «سماع خط» از خود بر جای گذاشته است./

کد خبر 1156672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha