برنامه هاي نیمه شعبان کانون های مساجد خراسان جنوبی اعلام شد

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان جنوبی برنامه های نیمه شعبان کانون های فرهنگی هنری استان را اعلام کرد.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» به خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: توزیع یک هزار و ۲۰۰ بسته گوشت در شهرستان های طبس، سرایان، فردوس و بشرویه، چراغاني و آذين بندي مساجد، قرائت دعاهاي ماه شعبان و برگزاري مراسم احياي شب نيمه شعبان و قرائت دعاي فرج حضرت مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) از جمله برنامه های کانون های فر هنگی هنری ویژه نیمه شعبان است.

 

وی افزود: اجراي برنامه هاي بصيرتي ويژه دهه مهدويت، برگزاری مسابقه کتابخوانی مهدویت به عشق مهدی، اجرای مسابقه فرهنگی آشتی با امام زمان (عج)، برگزاري جلسات پاسخ به شبهات مهدوي ويژه جوانان و معرفي امام زمان (عج) و مسابقات نقاشي ويژه كودكان از دیگر این برنامه هاست.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: برگزاري جشن هايي ويژه كودكان همراه با مسابقات متعدد، اجراي گروه هاي سرود میدانی در مساجد، اجرای گروه های تئاتر در مساجد و برگزاري مراسم بيعت با امام زمان (عج) با خواندن دعاي عهد بعد از نماز در مساجد و تفسیر مناجات شعبانیه از دیگر برنامه های پیشنهادی به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

 

گفتنی است، نیمه شعبان سالروز تولد حضرت مهدی(عج)، امام دوازدهم شیعیان است که در دوران غیبت به سر می‌برد. در برخی روایات، شب نیمه شعبان پس از شب قدر برترین شب‌ها دانسته شده است. گروهی از شیعیان در این شب به شب زنده‌داری و اعمال مذهبی مشغول می‌شوند. برخی از اهل سنت و طریقت‌های تصوف نیز به فضیلت این شب معتقدند.

 

جشن نیمه شعبان از جشن‌های بزرگ شیعیان است که به مناسبت میلاد امام مهدی(عج) برگزار می‌شود. در ایران، مسجد جمکران و در عراق، کربلا محل تجمع شیعیان در نیمه شعبان است. روز نیمه شعبان در تقویم رسمی ایران تعطیل رسمی است و روز جهانی مستضعفان نام گرفته است.

 

 

 

 

کد خبر 1156714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha