«حوض خون» روایت انسان‌ساز ۶۴ دلاور‌زن پاکباخته‌ اندیمشکی است

بهادری جهرمی در یادداشتی در صفحه کاربری خود در اینستاگرام نوشت: روایت حزن‌ناک و انسان‌ساز ۶۴ دلاور‌زن پاکباخته‌ اندیمشکی که با شست‌و‌شوی لباس رزمندگان، تاریخ‌ساز شده‌اند؛ این خلاصه «حوض خون» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «علی بهادری جهرمی» سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در یادداشتی در صفحه کاربری خود در اینستاگرام نوشت:

 

روایت حزن‌ناک و انسان‌ساز ۶۴ دلاور‌زنِ پاکباخته‌ی اندیمشکی که با شست‌و‌شوی لباس رزمندگان، تاریخ‌ساز شده‌اند؛ این خلاصه «حوض خون» است. فرقی هم نمی‌کرد که لباس خونی باشد یا آغشته به مواد شیمیایی، آن‌ها با «هر شست‌و‌شو جانی دوباره می‌گرفتند». دستان دمل‌کرده و سرفه‌های خشک‌شان گواه آن است که صبورانه و عاشقانه پای کار بودند. این زنان تاریخ‌ساز که خودشان یا از خانواده شهدا و آزادگان هستند یا در اطرافیان نزدیکشان داغ از دست دادن عزیزان را دیده‌اند، هنوز هم عاشق‌اند: با این‌که سن و سالی از آن‌ها گذشته است، اما تاکید دارند «برای شستن لباس رزمنده‌های مقاومت در هر جای جهان که باشد آماده‌اند». آن‌ها هنوز هم جلسات قرآن و آش نذری‌شان برپاست.

 

تاریخ مردمی انقلاب، مملو است از زوایای کمتر پرداخته‌شده. به تصویر کشیدن سوژه‌های ناب و غرورآفرین دفاع مقدس، از مد نیفتاده است که هیچ، طرفدارانی به وسعت همه حقیقت‌طلبان و آزادگان عالم دارد. تیم تحقیقاتی ۸ نفره، نثر شیوا، نوشتن بی‌پیرایه و توجه به جزئیات در «حوض خون»، این اثر ادبیاتی دفاع مقدس را متمایز کرده است. بیش از ۶۰ صفحه تصویر از راوی‌ها و محل رختشوی‌خانه در انتهای کتاب هم مجاهدت دلاورزنان اندیمشکی را برای خواننده ملموس‌تر و عینی‌تر کرده است.

 

مردم مقاوم و عزیز اندیمشک یکشنبه میزبان دوازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت هستند. کتاب حوض خون که به روایت مجاهدت‌های زنان آن خاک پر افتخار در دوران دفاع مقدس می‌پردازد، مفتخر به تقریظ رهبر انقلاب نیز شده است.

 

کد خبر 1156736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha